נעילה חיובית בבורסה בתל אביב; מיילן סגרה בעלייה של 8%

טראמפ התייחס בנאום הראשון שלו בקונגרס לתוכניות הכלכליות עליהן הצהיר בעבר; שוקי העולם מגיבים בעליות ■ פריגו המשיכה לבלוט במסחר ■ הכנסות שיא לאורמת ב-2016 ■ עלייה ברווחי מליסרון

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים, על רקע נאום מצב האומה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הלילה בקונגרס. מבחינת המשקיעים ניתן לומר כי טראמפ סיפק את הסחורה, או לפחות את חלקה, כאשר התייחס בין היתר לתוכניות הכלכליות עליהן הצהיר בעבר, ביניהן הקלות במסים וברגולציה. בורסות אסיה, אירופה והחוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות. אתמול ננעל המסחר בארה"ב בירידות קלות.

 

כאמור, טראמפ דיבר בין היתר על ההרחבה הפיסקאלית שהוא מתכנן, שנועדה בעיקר להשקעת עתק בשיקום התשתיות. הוא ענה על ציפיות המשקיעים כאשר הזכיר את הצורך להפחית את המסים ואת הרגולציה על המערכת העסקית במטרה להגביר את היתרון התחרותי של החברות האמריקאיות, להחזיר השקעות לארה"ב ולייצר משרות חדשות. עם זאת, טראמפ לא ירד לפרטים ואמר כיצד בכוונתו להפוך את החזון למציאות. 

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון: "נאומו של טראמפ בפני הקונגרס לא הצליח לספק פרטים לגבי תוכניותיו של הנשיא לעידוד הצמיחה בארה"ב וחוץ מכמה סיסמאות לא היה בו יותר מידי תוכן. יש לקוות אם כן שהתוכניות נמצאות כעת בהכנה, כדי שלא נופתע לגלות שהסיסמאות הן התוכניות.

"במקביל לכך, הדולר המשיך להתחזק בעולם על רקע התחזקות ההערכות שהריבית בארה"ב תועלה כבר החודש. המטבע שמסרב להצטרף למגמת ההתחזקות של הדולר הוא כמובן השקל שמציג עוצמה חריגה מול סל המטבעות. מידת הפגיעה ביצואנים מהתחזקות השקל תלויה בכמה הם יפוצו מעלייה בהיקף היצוא כתוצאה מהשיפור בכלכלה הגלובלית"

בזירה המקומית, נראה היה שנאום טראמפ ימתן מעט את העוצמה שהפגין השקל בימים האחרונים ויקל את כאב הראש שנוצר לכלכלני בנק ישראל, לאחר שבימים האחרונים המטבע האמריקאי השלים נפילה של כ-1% מול השקל לרמה של כ-3.64 שקל, שפל של שנתיים וחצי. עם זאת, בניגוד למגמה בעולם, הדולר ממשיך להיחלש היום מול השקל ולכן עולה השאלה האם בנק ישראל יאבד את הסבלנות ויתערב שוב במסחר? לפני כשבועיים, נזכיר, הבנק רכש כמה מאות מיליוני דולרים כאשר המטבע האמריקאי נפל מתחת ל-3.7 שקלים.

בדיקת "גלובס": האם רפורמת המדדים שהושקה לפני כשבועיים הובילה לשיפור במחזורי המסחר? התשובה: הגם שמוקדם עדיין לקבוע מסמרות בעניין, והרפורמה טרם הושלמה, הרי שלפי שעה נראה שאין שינוי של ממש. (לסיפור המלא)

מניית פריגו  המשיכה לבלוט במסחר, לאחר שהודיעה שלשום כי מכרה את הזכויות על אחת מתרופות הדגל שלה, עדכנה את התחזיות מתחת לצפי באנליסטים בשוק והודיעה כי בכוונתה למכור את המפעל שלה בישראל. אתמול איבדה המניה כ-10% בבורסה בת"א. (לסיפור המלא)

מניית מיילן נסחרה בעליות חדות לאחר שהחברה פרסמה את דוחותיה הרבעוניים, שהציגו עלייה ברווח הנקי לרמה של 78 סנט למניה, לעומת רווח של 38 סנט למניה ברבעון המקביל.

יממה לאחר שדווח כי קרן פימי מנהלת מו"מ למכירת אורמת , חברת האנרגיה הגיאוטרמית פרסמה היום את תוצאותיה ברבעון הרביעי ובשנת 2016 כולה ודיווחה על הכנסות שיא של כ-663 מיליון דולר ב-2016, עלייה של 11.4% בהשוואה ל-2015. הרווח הנקי ברבעון טיפס בכ-22% ל-56 סנט למניה והרווח השנתי הסתכם ב-1.87 דולרים למניה, ירידה של כ-23% בהשוואה ל-2015. 

קבוצת מליסרון  דיווחה היום על רווח שנתי נקי של 927 מיליון שקל, גידול של כ-35% בהשוואה ל-2015. ה-FFO (רווח נקי, בנטרול הכנסות והוצאות מעליית/ירידת שווי נדל"ן והכנסות/הוצאות חד פעמיות, ובתוספת פחת) הסתכם ב-2016 ב-584 מיליון שקל. ה-NOI ב-2016 הסתכם בכ-1.07 מיליארד שקל, זאת לעומת 1.03 מיליארד שקל ב-2015. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 55 מיליון שקל בגין הרבעון הרביעי של 2016.

מניות נוספות שבלטו במסחר הן אופקו , טבע , נייס  ופרטנר .