אייר אינדיה הגישה בקשה לטיסות מדלהי בהודו לנתב"ג

מדובר על טיסות שיחלו לפעול מחודש מאי בתדירות של 3 פעמים בשבוע ■ בין ישראל להודו מתקיימות כיום טיסות ישירות רק של חברת אל-על

אייר אינדיה /  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
אייר אינדיה / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

חברת התעופה אייר אינדיה הגישה בקשה לטיסות מדלהי בהודו לנמל התעופה בן-גוריון. מדובר על טיסות שיחלו לפעול מחודש מאי בתדירות של 3 פעמים בשבוע.

רשות שדות התעופה מעדכנת כי בשנים האחרונות נרשם גידול משמעותי בהיקף הפעילות התעופתית בין ישראל והודו. בשנת 2016 חל גידול שיא של 22.8% בפעילות התעופתית בין ישראל להודו עם כמות של 158,000 נוסעים בטיסות ישירות. אל המספר הזה מצטרפים נוסעים רבים שלא טסים בטיסות ישירות ליעדים בהודו היות ופחות משליש מהנוסעים טסים להודו בטיסה ישירה.

נתוני רשות שדות התעופה מפרטים כי בשנת 2016 גדלה הפעילות התעופתית ב 22.8%, כאשר בשנה שלפניה בשנת 2015 נרשם גידול של 12.4% עם 130,000 נוסעים. רק 27% מהטסים להודו טסים ליעדם בטיסה ישירה.

מניתוח הטיסות הלא ישירות להודו עולה כי דרך מוסקבה טסים 30% מהנוסעים להודו, דרך איסטנבול טסים 14.5% מהנוסעים, דרך טאשקנט עוד 11.8% מהנוסעים, דרך לרנקה 2.3% מהנוסעים וכו'.

היעדים העיקריים בהודו אליהם טסים מישראל הם מומבאי, אליה נרשם מספר של 62,280 נוסעים, דלהי עם 57,370 נוסעים, בנגלור עם 11,502 נוסעים, גואה עם 6,347 נוסעים ואחרים.

בין ישראל להודו מתקיימות כיום טיסות ישירות רק של חברת אל-על.

על-פי דוח כלכלי שהפיקה רשות שדות התעופה ובהתאם לניתוח הקווים להודו עולה כי כניסת חברת תעופה נוספת בהפעלת קו טיסות ישיר נוסף או מתחרה או לעיר אחרת במדינה, יש בה בכדי להגדיל את נתח שוק הטיסות להודו.

 

במסגרת המהפכה הצרכנית והסכם "השמיים הפתוחים" הורה שר התחבורה ישראל כ"ץ לרשות שדות התעופה על המשך פיתוח קווי התעופה ופיתוח הפוטנציאל הקיים של קווי תעופה חדשים. במהלך ביצוע סקירת שווקים מרכזיים מבוצעות גם פגישות עם חברות התעופה.

שר התחבורה כ"ץ מסר: "בתחילת השבוע ייפגשו נציגי החברה עם גורמים מקצועיים מתחום התעופה. אנחנו ממשיכים לפתוח את שדות התעופה בישראל ומנחיתים את המחירים, כדי שהמהפכה הצרכנית תגיע לכל בית, והציבור הישראלי יהיה המרוויח העיקרי. יותר חברות תעופה ומטוסים הטסים לישראל וממנה מרחיבים את התחרות על הצרכן הישראלי תוך הורדת מחירי הטיסות בעשרות אחוזים".