הונאה: מכר בית שפוצל ל-6 וביקש פטור על מכירת דירה אחת

החשוד, תושב גבעת שמואל, נעצר לאחרונה לאחר שנחשד כי מכר בית צמוד קרקע שפוצל ל-6 דירות נפרדות ב - 3.1 מיליון שקל, וביקש פטור על מכירת דירת מגורים יחידה

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

הרצחת וגם ירשת? תושב מרכז הארץ, נעצר לאחרונה, לאחר שנחשד כי מכר בית צמוד קרקע בגבעת שמואל, שפוצל ל-6 דירות נפרדות ב-3.1 מיליון שקל, וביקש פטור על מכירת דירת מגורים יחידה. דבר הנוגד את פסיקת בית המשפט העליון בנושא. חשיפת הניסיון להונאת המס התאפשרה בתום שיתוף פעולה בין משרד חקירות מס הכנסה תל-אביב ומשרד מיסוי מקרקעין מרכז.

ברשות המסים מסבירים כי החקירה החלה בעקבות מידע שהתקבל לפיו הנכס שנמכר מפוצל באופן מלא לשש דירות נפרדות, הכוללות מונה חשמל, מונה מים, מטבח, שירותים, מקלחת וכניסה נפרדת לכל דירה ודירה. חוקרי מס הכנסה ערכו חיפוש בביתו של החשוד, וביקרו בנכס שנמכר. כמו כן, נחקרו גם שלושה מילדיו של החשוד, ואשה נוספת אשר החזיקו בחלקים פחותים יותר בנכס.

כל החמישה חשודים כי הגישו הצהרות כוזבות למיסוי מקרקעין בכך שדיווחו כי נמכרה דירה אחת בלבד, דבר אשר לא תואם את מה שהתרחש בפועל. בנוסף לכך הצהירו החשודים כי נמכרה דירה בעלת שתי קומות בלבד, דבר אשר לא את מצב הנכס בפועל שהינו בן 3 קומות, ובכל קומה שתי דירות מגורים.

בנוסף לחמישה נחקרו באזהרה שני עורכי הדין של החשוד המרכזי בחשד לכך שסייעו לו לערוך הצהרה למיסוי מקרקעין ביודעין כי אינה נכונה. במהלך חקירתו הודה החשוד כי הדירות אכן מפוצלות, כמו כן הודה שהושכרו לפרקי זמן ארוכים. בנוסף לכך ציינו ברשות המסים כי לחשוד לא קיים כל תיק או דיווח על הכנסות משכר דירה.