ירידות בסיום המסחר בבורסה; תדיראן נפלה בכ-9%

מגמה שלילית בבורסות אירופה וירידות בפתיחת המסחר בארה"ב משכו את הבורסה לירידות בסגירה ■ האם הפד בדרך להעלות ריבית בארה"ב כבר בשבוע הבא?

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב סגרה היום (ב') בירידות שערים לאחר מגמה מעורבת בפתיחת המסחר, זאת על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ופתיחה שלילית בניו יורק. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים להפנים את האפשרות היותר מריאלית כי העלאת ריבית בארה"ב תתרחש כבר החודש בפגישת הפדרל ריזרב. בסוף השבוע הייתה זו יו"רית הפד ג'נט ילן, שאמרה כי "העלאת ריבית בחודש מארס היא אפשרות סבירה, בהתחשב בכך שאנו קרובים להגעה ליעדים הסטטוטוריים שלנו. אם לא יהיו התפתחויות חדשות שירעו את התמונה הכלכלית, סביר שתהליך העלאת הריבית יתקדם במהירות גבוהה יותר מאשר ב-2015 וב-2016".

גם הדולר-שקל ישחק תפקיד מרכזי השבוע בשוק המקומי, לאחר שהצמד נסחר בשבוע שעבר בתנודתיות עזה, במסגרתה נפל הדולר לשפל של שנים.

 

אתמול נחשף ב"גלובס" כי דניה סיבוס , הזרוע הקבלנית של קבוצת אפריקה , צפויה לרשום בדוחות הכספיים לשנת 2016 הפחתות של עשרות מיליוני שקלים בגין פרויקטים בתחום התשתיות אותם היא מקימה. על-פי הערכות בשוק, מדובר בעיקר בהפרשות הקשורות לגידול בעלויות של הקמת נמל התעופה רמון באזור תמנע ושל חלקה של החברה בפרויקט הרכבת הקלה בת"א.

תדיראן  ריכזה עניין וירדה בכ-9% לאחר פרסום דוחותיה הבוקר. על פי הדוחות, הכנסות החברה צמחו השנה ב-8.0% ל-776.3 מיליון.

אל-על  המשיכה לעמוד במוקד לאחר שעלתה אתמול, על רקע ירידות חדות בשבוע שעבר. הירידות לוו, בין היתר, בכתבה לא מחמיאה בלשון המעטה ב"בלומברג", שהכתיר את אל-על כ"חברת התעופה הגרועה בעולם".

מניית אינפימר  זינקה לאחר שהחברה הקטנה, העוסקת בייצור חומרי גלם לתעשיית הפלסטיק, דיווחה כי קיבלה הזמנת מסגרת מסחרית בהיקף של 82 טון, בתמורה לסך של 155,000 שקל, אשר יסופקו למזמין על פני 3 חודשים, לפי דרישתו.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]