עד גיל 21? נמכרו זוג כרטיסי טיסה לירח ובחזרה בשנת 2018

חברת SpaceX של המיליארדר אלון מאסק מתעתדת לשלוח זוג תיירים לירח ובחזרה במהלך 2018 ■ היציאה לחלל מתאפשרת הודות למימון מיוחד שקיבלה SpaceX מנאס"א לפיתוח רכב החלל שלה

חברת SpaceX של המיליארדר אלון מאסק מתעתדת לשלוח זוג תיירים לירח ובחזרה במהלך שנת 2018. ביום שני האחרון מסרה החברה כי אכן ישנו זוג לקוחות כזה שכבר שילם בעבור הנסיעה, שתכלול הקפה של הירח וחזרה לכדור הארץ.

השניים אמנם שילמו והבטיחו את הנסיעה מראש, אך עדיין יצטרכו לעבור סדרה של בדיקות רפואיות ואימונים שייערכו במהלך השנה הנוכחית.

היציאה לחלל מתאפשרת הודות למימון מיוחד שקיבלה SpaceX מנאס"א לפיתוח רכב החלל שלה - "הדראגון", על שמו גם קרוי הצוות שמפתח את רכב החלל, אשר מיועד בראש ובראשונה כדי לקחת ולהחזיר אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית ה-ISS, שהיא למעשה לוויין מלאכותי מאויש המקיף את כדור הארץ במסלול לווייני נמוך ומשמש כתחנת מחקר.

הזוג המאושר ימריא לדרכו ממרכז החלל על שם קנדי אשר ממוקם בסמוך לקייפ קנאברל (Cape Canaveral שבפלורידה, ארצות-הברית) כשעד לנסיעה ימשיך לערוך צוות הדראגון מספר ניסויים שיבטיחו עד כמה שניתן את הצלחתו של המסע.

לכולנו זכור היטב כי ב-1 בספטמבר 2016 אירעה תקרית חמורה של התפוצצות רקטת השיגור פאלקון 9 של החברה במהלך ניסויים אחרונים, יום לפני שיגורו, כשעליו הלוויין הישראלי עמוס 6.

נזכיר גם ברוח הדברים הזו כי לא מכבר הבטיח המיליארדר האקסצנטרי כי עד 2025 גם ינחית אדם על המאדים.