ח"כ שמולי לרופאים בהדסה: יורדים על הברכיים, תסכימו להידבר

בפתח הדיון בוועדה הודיע מנהל המחלקה, פרופ' מיקי ויאנטרוב, כי הוא דוחה את ההצעה משום שאין לדעתו עוד דרך לשקם את היחסים מול פרופ' רוטשטיין ■ למרות סירוב הרופאים, הודיע שר הבריאות ליצמן כי הוא ממנה את הממונה לשעבר על השכר באוצר קובי אמסלם למגשר

קובי אמסלם / צילום: גלובס טיוי
קובי אמסלם / צילום: גלובס טיוי

זמן קצר לפני דיון מיוחד שקיימה היום (ג') ועדת הבריאות של הכנסת בעניין ההתפטרות הקולקטיבית של כל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים במרכז הרפואי הדסה, הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי הוא מינה את הממונה לשעבר על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם, למגשר בין הרופאים למנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין. "אני שב וקורא לצדדים לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם", אמר ליצמן בהודעה שמסר לתקשורת. "עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר", הוא הוסיף.

אלא שכבר בפתח הדיון בוועדה, הודיע מנהל המחלקה, פרופ' מיקי ויאנטרוב, כי הוא דוחה את ההצעה משום שאין לדעתו עוד דרך לשקם את היחסים מול פרופ' רוטשטיין: "פנה אליי מנכ"ל משרד הבריאות עם הצעה לגישור ואני הודעתי לו בשם כל צוות המחלקה שאנחנו דוחים אותה באופן חד-משמעי, ולמרות זאת שעה לאחר מכן יצאה הודעה לתקשורת על מינוי המגשר".

רופאה נוספת במחלקה הסבירה לחברי הוועדה: "אני לא לוחמת, אני רופאה. לא רציתי להגיע לוועדות ולא לתקשורת, גם לא רציתי לדעת אף פעם איך קוראים למנכ"ל בית החולים ואיך הוא נראה. אני מעדיפה שזה יישאר ככה. הגישה הזו שלפיה קודם נעשה שינויים ואחר כך נתאים את הביורוקרטיה, טובה אולי לרפואת שדה, לא לרפואת ילדים. אנחנו לא במלחמה ולא ברפואת טראומה. אני לא רוצה כלום יותר, די, תעזבו אותי". ח"כ איציק שמולי אמר בתגובה: "ריבונו של עולם, אנחנו יורדים פה על הברכיים כדי שתשאירו מקום להידברות בלי שום התחייבות מראש. זה כל מה שאנחנו רוצים". לקריאה של שמולי הצטרפו כל חברי הועדה.

הרופאים המתפטרים, נזכיר, נקטו בצעד החריג לאחר שמנהל ביה"ח פרופ' רוטשטיין התעקש למזג את פעילות הניתוחים להשתלת מח עצם, כך שגם ניתוחים בילדים יתבצעו במחלקה של המבוגרים. בשלב מסוים הודיעו הרופאים כי הם עוברים יחד לבית החולים שערי צדק, אולם השר ליצמן הורה לשערי צדק למנוע את המהלך והודיע כי לא יאשר להם להקים מחלקה כזו.

משה, אחד ההורים לבן שטופל במחלקה ונפטר, כעס על המהלך של הנהלת בית החולים: "הדבר היחיד שהחזיק את הבן שלי בחיים בכל התקופה הקשה ההיא זה שהוא היה בהשגחה של רופא ילדים 24 שעות ביממה. ראיתם פעם את ההבדל בין מחלקה למבוגרים למחלקה לילדים? אצל ילדים יש משחקים, יש בית ספר אפילו, יש צחוק - אצל המבוגרים זה דכאון. אתם יודעים איזו פגיעה נפשית תעשו לילדים? למה ליצמן כל כך שומר על פרופ' רוטשטיין? לא שמעתי רופא אחד מהדסה ואפילו משיבא שמגן על רוטשטיין".

ברגע שהביקורת עברה לרוטשטיין, חברי הכנסת היסו את האב עד שחזר בו. רוטשטיין עצמו הבהיר בדיון כי ליבו נמצא עם הילדים וההורים, ולמרות המצב הכלכלי הקשה הוא יעשה כל מאמץ לפתור את המשבר יחד עם הרופאים - אם אלה יבחרו שלא להתפטר.