כמיליון איש טסו בנתב"ג בפברואר; אלה היעדים המועדפים

1.03 מיליון נוסעים עברו בטיסות בינלאומיות בנמל התעופה בן-גוריון ■ מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים על 2.161 מיליון - גידול של 16.2%% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

נתבג / צילום: תמר מצפי
נתבג / צילום: תמר מצפי

סיכום תנועת הנוסעים בחודש פברואר: 1.03 מיליון נוסעים עברו בטיסות בינלאומיות בנמל התעופה בן-גוריון - עלייה של 12% ביחס לפברואר אשתקד. תנועת המטוסים עמדה על כ-7,600 - גידול של 5% ביחס לפברואר 2016. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים על 2.161 מיליון - גידול של 16.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

חברת התעופה שעמה טסו הכי הרבה נוסעים בפברואר היא אל-על עם 327 אלף נוסעים - מספר דומה לזה של 2016, אחריה מוקמה איזי ג'ט עם כ-59 אלף נוסעים, ואחריה טורקיש איירליינס עמה טסו 56 אלף נוסעים - מרביתם ממשיכים בטיסות המשך ליעדים שונים בעולם. אירופלוט הציגה גידול של 40% בהיקף הנוסעים דרכה לעומת פברואר 2016 דרכה טסו 52.4 אלף נוסעים - גם כאן רובם ממשיכים בטיסות ליעדים שונים בעולם. גם לופטהנזה הציגה גידול של 20% בהיקף הנוסעים בחודש פברואר עם יותר מ-40 אלף נוסעים. תנועת הנוסעים גדלה משמעותית גם ביונייטד איירליינס ובווייזאייר דרכה טסו 37.5 אלף נוסעים - גידול של 46%.

מתחילת השנה טסו באל-על 707 אלף נוסעים - גידול של 6% משנה קודמת, ישראייר הציגה גידול מרשים של 140% בהיקף נוסעיה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד כשמתחילת השנה טסו עמה 47 אלף נוסעים. היקף הנוסעים בארקיע מתחילת השנה עמד על כ-24 אלף - גידול של 24.5% משנה קודמת.

התפלגות היעדים לפי מדינות מציגה דפוסים אופיינים לעונת החורף: ארה"ב ראשונה, גרמניה אחריה, שלישית טורקיה (כאמור כיעד ביניים בטיסות מעבר), צרפת, רוסיה (גם כאן לרוב כיעד ביניים), בריטניה, איטליה וספרד.

טרמינל 1, הנמצא בשיפוצים כיום, המיועד לטיסות לואו קוסט ואשר יכלול מתחם דיוטי פרי עצמאי - צפוי להיפתח לפעילות ב-19.6.2017. חודש קודם, ב-14.5.2017 צפויה פעילות טיסות הלואו קוסט לחזור לטרמינל 1 משם יועברו הנוסעים ל"דיוטי-פרי" בטרמינל 3.

 

במהלך הקיץ יופעלו מטרמינל 1 טיסות של חברות התעופה בהן: אל-על, WIZZAIR , EASYJET, ישראייר, ארקיע, פגאסוס, Ryanair, BLUE BIRD ,ו-Tus ל-23 יעדים באירופה בהם הונגריה, קפריסין, בריטניה, גרמניה, רומניה, יוון, צ'כיה, אוקראינה, פולין, גאורגיה, איטליה, שווייץ, טורקיה, צרפת, הולנד, בולגריה, ספרד, פורטוגל, סרביה, לטביה, סלובניה, וקרואטיה.

כבוד לנתב"ג: אתר הזמנת החופשות והטיסות הבריטי edreams דירג את נתב"ג במקום השמיני מבין עשרת שדות התעופה שדורגו כטובים בעולם. האתר סקר 65 אלף חוות דעת של נוסעים שטסו בשנה האחרונה בפרמטרים שכללו שביעות רצון כללית, קניות, מסעדות ואזורי המתנה. נקודת הזכות שבה דורג נתב"ג כמוביל היא בתחום הקניות.