איירבוס חושפת מכונית אוטונומית חדשה שהופכת לרחפן

בתערוכת הרכב שמתקיימת בימים אלה בז'נבה מציגה ענקית התעופה איירבוס אבטיפוס למכונית חדשה שמסוגלת להתנתק מבסיס הרכב והגלגלים, ולהתחבר למערך מדחפים, אשר הופך אותה למכונית מעופפת

מכונית איירבס  / צילום: AIRBUS
מכונית איירבס / צילום: AIRBUS

יצרנית המטוסים הצרפתית איירבוס הציגה בתערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה, שהחלה בשבוע שעבר ותיפתח לציבור ביום חמישי, אבטיפוס של רכב בשם Pop.Up, שהופך ממכונית לרחפן לפי הזמנה. 

המכונית, שעוצבה בשיתוף עם הסטודיו האיטלקי Italdesign, היא בעצם תא נוסעים מודולרי בעל שני מושבים, שמתחבר לגלגלים לנסיעה או מדחפים לטיסה, ולטענת שתי החברות יוכל להשתלב גם ברכבות או בהייפרלופ (צינורות ואקום שבהם "קרונות" שטסים במהירות של מאות קילומטרים לשעה). התא עשוי סיבי פחמן קלים וגודלו 2.6 מטר אורך על 1.5 מטר רוחב ו-1.4 מטר גובה, וכמובן שהוא אוטונומי - כלומר נוהג בעצמו - וחשמלי.

לפי החזון של שתי החברות, אפשר יהיה להזמין את המכוניות דרך אפליקציות, והן יגיעו על גלגלים אם אתם נמצאים במקום שנוח להגיע אליו ככה או בטיסה אם אתם באמצע פארק או בקומות הגבוהות של גורד שחקים כפי שניתן לראות בסרטון ההדגמה.

כרגע החברות מודות כי הפרויקט לא עומד להפוך בקרוב למציאות, למרות שהן טוענות כי תוכנן באופן פרקטי ככל האפשר. נציין כי זה אינו הפרויקט היחיד של איירבוס ליצירת מכונית מעופפת, ובמסגרת "פרויקט ואהאנה" היא הציגה בשנה שעברה הדמיה של מטוס אישי, גם הוא אוטונומי.