אבי בר רכש את מלוא הבעלות על רדיו קול חי

אשתקד רכש בר כ-40% מהתחנה הפועלת בפיקוח הרשות השנייה, וכעת רכש את יתרת מניותיה מקרדן ומשני בעלי מניות נוספים ■ בר מחזיק בשורת כלי תקשורת חדשותיים בעלי אורינטציה ימנית, בהם ערוץ 20 ואתר 0404

אבי בר רכש לאחרונה את מלוא המניות של הרדיו החרדי "רדיו קול חי". עד כה החזיק בר, שהוא גם מבעלי ערוץ 20, בכ-40% ממניות הרדיו, לאחר שבמהלך 2016 רכש את הנתח הזה מחברת קרדן ישראל.

כעת השלים בר, באמצעות חברת אימג'ן מדיה שבבעלותו, את רכישת ה-40% הנותרים שהיו בבעלות קרדן, ובמקביל רכש גם את חלקם של יצחק שיינפלד ועו"ד ליפא מאיר, שכל אחד מהם החזיק ב-10% ממניות הרדיו.

העסקה צריכה לעבור עדיין את אישורה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אך לאור העובדה שהרשות כבר אישרה אשתקד את כניסתו של בר כמשקיע ב-40% ממניות התחנה, לא נראה שצפויות בעיות בהליך.

רדיו קול חי היא אחת משתי תחנות רדיו דתיות שפועלות בפיקוח של הרשות השנייה (התחנה השנייה היא קול ברמה), ובפועל היא פונה בעיקר לציבור החרדים-ספרדים. מ-2015, על רקע הפיצול בתוך תנועת ש"ס בין אריה דרעי לאלי ישי, חלו שינויים גם בשתי תחנות הרדיו, וקול חי קלטה כמה מכוכביה הבולטים של קול ברמה.

כיום קול חי היא התחנה המואזנת מבין השתיים, ובסקר TGI האחרון היא הגיעה לנתון האזנה של 30.2% במהלך 2016 מול 20.1% לקול ברמה.

בר, לשעבר מנכ"ל ערוץ הספורט, הולך ובונה את עצמו בשנים האחרונות כבעלים של אימפריה תקשורתית קטנה. בתחום האקטואליה הוא מחזיק בשורה של גופי תקשורת בעלי אוריינטציה ימנית. מלבד ההחזקה ברדיו קול חי, הוא גם מחזיק ב-20% מערוץ 20 (בשליטה בערוץ מחזיק יצחק מירלשווילי), שאמור להתחיל לשדר בחודשים הקרובים מהדורת חדשות יומית, לאחר שקיבל את אישורה של מועצת הכבלים והלוויין למהלך. הערוץ אף יצטרף בחודשים הקרובים למערך עידן פלוס, יחד עם שאר הערוצים הייעודיים, מה שיגדיל את פוטנציאל הצפייה בו, על רקע העובדה שחלק גדול מקהל היעד שלו אינו מחזיק ממירים של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, שעד כה רק באמצעותם ניתן היה לצפות בו.

בנוסף, כחלק מהשאיפה של הערוץ להפוך למרכזי הוא מתמודד בימים אלה על הפקת ערוץ הכנסת, מול חדשות 2, RGE וקבוצה של אולפני הרצליה ויסמין TV. תוצאות המכרז אמורות להתפרסם בחודש הבא.

לבר יש דריסת רגל נוספת בתחום החדשות והאקטואליה, לאחר שבמהלך 2016 רכש 50% מאתר האינטרנט 0404, אתר חדשות בעל אוריינטציה ימנית, הפונה בעיקר לצעירים. האתר, שהוקם על-ידי בועז גולן, שנותר שותף בו, זוכה לפופולריות גבוהה ברשתות החברתיות, ולעמוד הפייסבוק שלו יש למעלה מ-400 אלף עוקבים.

מלבד הפעילות בתחום האקטואליה, אימג'ן מדיה מחזיקה גם בערוץ הילדים זום (בשותפות עם קבוצת סבן), בערוץ הספורט טרייס שבעבר היה מועמד להחליף את RGE כספק של ערוצי ספורט להוט, והיא מפיקה עבור הוט את ערוץ סדרות האקשן הוט ZONE.