נעילה מעורבת בוול סטריט; טראמפ ספג מפלה בקונגרס

ההצבעה בקונגרס על הצעת חוק הבריאות שיזם הנשיא בוטלה היום, לאחר שטראמפ לא הצליח להשיג רוב רפובליקאי בבית הנבחרים ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש והזמנות מוצרים בני-קיימא

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר פתיחה חיובית. במוקד העניינים -ביטול ההצבעה בקונגרס על הצעת חוק הבריאות של הנשיא דונלד טראמפ לרפורמה ב"אובמהקר" של הנשיא הקודם ברק אובמה.

טראמפ החליט לבטל את ההצבעה לאחר שלא היה לרפובליקאים רוב בקונגרס להעביר את ההצעה. טראמפ לא הצליח לשכנע את המחוקקים הרפובליקאים ה"מורדים"  לתמוך בתוכנית שלו והבין שלא ישיג רוב בבית הנבחרים ולכן החליט למשוך את הצעת החוק, לאחר שדחה אתמול ההצבעה להיום. (לסיפור המלא)

המסחר בוול סטריט חזר היום לשעות 16:30-23:00 שעון ישראל לאחר המעבר לשעון קיץ הלילה בישראל.

 

 

בשוק רואים בהצלחה של טראמפ להעביר את הצעת החוק בקונגרס כסמן להצלחה של הנשיא לבצע רפורמות כלכליות בארה"ב כפי שהוא הצהיר מאז היבחרו, ולהשפיע על כלכלת ארה"ב ולפיכך גם על שוק המניות. אי העברה של הצעת החוק עלולה להצית גל של ירידות שכותרתן תהיה "סיום ראלי טראמפ". לכן הסנטימנט בשווקים הפך היום לשלילי ככל שהתקבלו הדיווחים שטראמפ נכשל בהשגת רוב רפובליקאי.

בתוך כך, שר האוצר של ארה"ב סטיבן מנושין חזר היום על הבטחת הממשל להעביר רפורמת מס מקיפה לכל היותר עד הפגרה בחודש אוגוסט. 

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-15:30 נתוני ההזמנות למוצרים בני-קיימא (durable goods) לחודש פברואר, שעלו בשיעור של 1.7%, בעוד בשוק ציפו לעלייה של כ-1.1% לאחר עלייה של 2% בחודש הקודם. 

ב-16:45 פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור (PMI) לחודש מארס, שרשם קריאה נמוכה מהצפי של 54.3 נקודות, בעוד בשוק ציפו לקריאה של 54.9 נקודות.

באירופה המסחר ננעל במגמה מעורבת, ובאסיה המסחר ננעל הנטייה לעליות. מחירי הנפט נסחרים היום סביב 50.7 דולר לחבית נפט מסוג ברנט - עלייה של כ-0.6%. בעוד חבית נפט מסוג WTI נסחרת בעלייה של 0.7% ל-48 דולר.

חברת טבע  המשיכה להיסחר על רקע יישום ההתייעלות שלה והכוונה לפטר 1,000 עובדים כדי לעמוד ביעדי החוב שקבעה לעצמה שעומד היום על כ-35 מיליארד דולר. תוכנית הפיטורים אינה מיועדת כרגע ליישום מיידי. בחודשים האחרונים חלה תחלופה של מנהלים בחברה, בעקבות איחוד תפקידים ופרישה של מנהלים על רקע מצב החברה והחשש לבאות. פיטורי מנהלים בחוזה אישי אינם דורשים את אישור הוועד. 

יצרנית השבבים מיקרון   נסחרה בעליות חדות לאחר שדיווחה על זינוק של כ-60% בהכנסות ל-4.65 מיליארד דולר ברבעון הפיסקאלי השני שלה.  העלייה החדה בהכנסות נבעה מגידול בביקוש לשבבי הזיכרון שהיא מייצרת לצד עליית מחירים בענף וייעול תהליכי הייצור של החברה.