דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

צ'רלטון הגישה תביעה ב-400 אלף שקל נגד "הארץ" ו"דה מרקר"

זאת בעקבות ידיעה של נתי טוקר שעסקה בקשר של אלי עזור עם מ"מ שר התקשורת צחי הנגבי ■ לטענת צ'רלטון, מכותרת הידיעה השתמע כי בין עזור והנגבי מתקיימים יחסי שוחד

חברת צ'רלטון, שבשליטת אלי עזור, הגישה תביעה על סך 400 אלף שקל נגד "הארץ", עורך "דה מרקר" סמי פרץ והכתב נתי טוקר, בשל ידיעה שנגעה ליחסיו של עזור עם מ"מ שר התקשורת, צחי הנגבי.

כותרת הידיעה, שפורסמה בסוף מארס, הייתה "גם הנגבי בניגוד עניינים: התערב ברפורמה בשידורי הספורט - שעשויה לפגוע בחברו אלי עזור". לטענת צ'רלטון, מכותרת זו משתמע כי "בין החברה באמצעות בעל השליטה בה להנגבי מתקיימים יחסי שוחד ומתן טובות הנאה", ומדובר ב"דברים חסרי שחר שנכתבו במטרה לפגוע ולשרת אינטרס זר".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי, מצוין כי הידיעה התאפיינה בפער בין מה שנאמר בכותרת לתוכן. לפי התביעה, "בעוד שבכתבה נזהר הכתב לייחס להנגבי התערבות ברפורמה, הרי שכותרת הכתבה ייחסה להנגבי התערבות זאת".

מדובר, כך נטען, "בהאשמות חמורות, כמו גם בעריכה מניפולטיבית, מגמתית ופסולה, המציגה את הדברים באופן שהקורא הסביר קולט תמונה שאינה תואמת את פני המציאות".

בכתב התביעה נכתב כי סכום הפיצוי הנדרש ננקב בין השאר "לאור היותו של 'דה מרקר' גוף תאגידי המונע מאינטרס כלכלי מסחרי מובהק".

לחלופין התבקש בית המשפט לקבוע לצ'רלטון פיצוי של 140 אלף שקל "בגין פרסום לשון הרע בזדון ובכוונה לפגוע".

טרם הוגש כתב הגנה.

*** עורכי הדין מושקט ואשכולי מייצגים את "גלובס". 

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות