נעילה מעורבת בת"א; מניית סודהסטרים קפצה ב-3.6%

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ עליות שערים בבורסות אירופה ■ טבע קיבלה אישור מה-FDA לתרופת מקור שפיתחה לטיפול בסימטומים של מחלת ההנטינגטון

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע הפתיחה המעורבת בוול סטריט. בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית, ובורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.

 

בעוד המדדים המובילים בבורסות ארה"ב העפילו ברבעון הראשון לרמות שיא, המשקיעים תוהים האם תיקון גדול ואף מעבר לשוק דובי נמצא באופק או שמא החגיגה תימשך גם ברבעון השני? שאלות כגון מה יהיו תוצאות הבחירות בצרפת החודש ובגרמניה מאוחר יותר השנה? האם טראמפ יצליח להעביר חלק מהרפורמות הכלכליות שהוא מתכנן והאם המדיניות המוניטארית המרחיבה באירופה תשתנה בקרוב? הן חלק מהשאלות המרכזיות שמעסיקות כעת את המשקיעים. סליל מהטה, אנליסט וסטטיסטיקן, סבור שיש סיכוי של 13% לשוק דובי בטווח הקצר, כלומר לירידה של לפחות 20% מרמת השיא האחרונה. הוא רואה סיכוי של מעל שליש לתיקון של 10% ויותר, וסיכוי של 75% לתיקון של 5%.

בשוק המקומי, את מרבית תשומת הלב מרכז שוק המט"ח. אתמול פורסם כי בנק ישראל שוב התערב בשוק ורכש מאות מיליוני דולרים, לאחר שהדולר-שקל נחלש לרמה של כ-3.62 שקל. פעיל בשוק המט"ח מציין היום כי ככל הנראה גם בבנק ישראל הפנימו כי יש להתערב בשוק בזמנים לא שגרתיים ובאופן אגרסיבי כדי להפתיע את הספקולנטים. היום הדולר נסחר בעלייה של כ-0.3% מול השקל ל-3.64 שקלים.

 

טבע  הודיעה הלילה כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את תרופת ה-AUSTEDO, תרופת מקור שפיתחה לטיפול בחלק מהתופעות של מחלת ההנטינגטון.

חברת פרוטרום  הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת René Laurent הצרפתית, לה פעילות גם במרוקו, ופעילות מיצויים טבעיים בשם BFA (" רנה לורן "), בתמורה לכ- 21.3 מיליון דולר ארה"ב (20 מיליון יורו). העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי. זו הרכישה השנייה של החברה ב-2017 ולאחר עשרות רכישות ב-2016.

מניות נוספות שבלטו במסחר הן פריגו ומיילן .

קרן ויולה דיווחה היום כי היא רוכשת את נגב קרמיקה מאפריקה תעשיות   לפי שווי של כ-335 מיליון שקל. העסקה מורכבת מפריסת חוב של כ- 260 מיליון שקל ע"י הבנקים בנוסף להזרמה של כסף חדש לחברה בהיקף של עד 75 מיליון שקל על מנת לשפר את תזרים המזומנים שלה.