מלאנוקס שוכרת 18 קומות משרדים במתחם יצחק שדה בת"א

השכירות שתשלם מלאנוקס למגדל, שיושלם ב-2020, עומדת על 52 שקל למ"ר ברמת מעטפת ו-800 שקל לחניה ■ תעתיק את משרדיה הממוקמים ברמת החייל?

משרדים / צילום: בלומברג
משרדים / צילום: בלומברג

עסקת ענק בשוק המשרדים: חברת ההיי-טק הישראלית מלאנוקס , צפויה להעביר את משרדיה בתל-אביב למתחם יצחק שדה הסמוך לבית מעריב. בדיווח של החברה לבורסה בארה"ב מהיום, ציינה מלאנוקס כי התקשרה בהסכם עם חברת הנדל"ן המניב רובינשטיין שבבעלות גיל רובינשטיין, לפיו תשכור 18 קומות באחד משני המגדלים שמקימה רובינשטיין במתחם. השטחים שהושכרו כוללים 18,760 מ"ר שטחי משרדים, נוסף לשטחי שירות וכן 350 חניות. שטח כל קומה במגדל הוא 1,200 מ"ר, סך שטחי המשרדים ושטחי השירות מסתכמים ב-21,600 מ"ר.

על-פי הדיווח, מלאנוקס תשלם חודשית עבור שטחי המשרדים 52 שקל למ"ר ברמת מעטפת, ו-800 שקל לחניה. בהנחה שלצורך עבודות התאמת המשרדים לצרכיה, תוסיף מלאנוקס 25 שקל למ"ר בממוצע, מוערך סך שכר הדירה הכולל ב-1.94 מיליון שקל לחודש כולל החניות, ובסכום שנתי של 23.3 מיליון שקל. מלאנוקס תשכור את המשרדים לתקופה של 10 שנים, עם אופציה ל-10 שנים נוספות.

רובינשטיין, שמחזיקה במשך שנים בקרקע במתחם יצחק שדה, מקימה עליה שני מגדלי משרדים בני 33 קומות, שהצפי לאכלוסם מוערך בשנת 2020. במגדל הנוסף, שכרה פירמת עוה"ד הרצוג פוקס נאמן 15 אלף מ"ר משרדים והיא צפויה להעביר לשם את משרדיה מבית אמות ברחוב ויצמן 2.

מתחם חסן ערפה צפוי לשנות פניו ולהפוך למתחם הכולל 12 מגדלים ש-75% משטחיהם יהיו למשרדים ו-25% משטחיהם למגורים.

למלאנוקס יש משרדים ברמת החייל בתל-אביב. ייתכן והיא צפויה להעתיק משרדים אלה למתחם יצחק שדה, בדומה לחברות היי-טק שעזבו את רמת החייל לטובת אזורי תעסוקה חדישים יותר, כמו חברת קומברס שהעתיקה משרדיה מרחוב הברזל ברמת החייל לאזור התעשייה ברעננה.