חזי בצלאל יקבל בימים הקרובים רישיון מפעיל סלולרי

בצלאל יקבל ביום חמישי הקרוב רישיון הפעלה עבור אקספון ויהיה המפעיל השישי בשוק (ללא המפעילים הווירטואליים), במסגרת הסכם שחתם לאיחוד רשתות עם סלקום

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

זה קורה: איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של חברת 018 אקספון, אמור בימים הקרובים לקבל רישיון למפעיל סלולרי מידי השר הממונה על משרד התקשורת, צחי הנגבי. בכך, ייכנס חזי כשחקן שישי (ללא המפעילים הוירטואליים) לשוק הסלולר, וזאת במסגרת ההסכם שחתם לאיחוד רשתות עם סלקום.

בצלאל זכה ברצועת תדרים לדור הרביעי במסגרת מכרז התדרים שנערך ב-2015, אך מאז הוא לא מימש את זכייתו. בשנה האחרונה במקביל להמשך ההיערכות שלו לכניסה לשוק, הוא התמודד על רכישת גולן טלקום שממנה נסוג בסופו של דבר. במקביל הוא השלים את ההסכם לאיחוד רשתות עם סלקום, מה שמאפשר לו למעשה להיכנס לשוק כשותף מלא ברשת שלה. בכך יפעלו על הרשת של סלקום גם אקספון וגם גולן טלקום שנרכשה על-ידי אלקטרה צריכה.

קבלת הרישיון צפויה להתרחש ביום חמישי הקרוב, לאחר שאקספון למעשה עמדה בכל המחויבויות שלה מול משרד התקשורת. נזכיר כי בצלאל הפקיד קרוב ל-100 מיליון שקל במסגרת זכייתו במכרז התדרים, כך שאם לא היה נכנס לשוק, יש סיכוי שהערבויות לא היו מוחזרות לו, וכך היה סופג נזק כספי כבד מצד אחד, ומצד שני היה סופג פגיעה קשה בתדמיתו כמי שנסוג וחושש לבצע השקעות גדולות בארץ, אחרי שנסוג מהמכרז הקודם ב-2011.