קקטוס הזהב: באומן-בר-ריבנאי מוביל במספר המועמדויות

באומן מוביל עם 34 עבודות, אחריו אדלר-חומסקי עם 28 ■ למרות שמקאן וראובני-פרידן לא הגישו עבודות, התחרות נותרה ברובה מגרש המשחקים של המשרדים הגדולים

יוסי לובטון /  צילום: יוסי כהן
יוסי לובטון / צילום: יוסי כהן

תחרות קקטוס הזהב משנה את פניה מבחינת סוג העבודות המוגשות בה - מה שפותח אותה לכאורה גם לשחקנים חדשים ולא מסורתיים בענף הפרסום, אבל בשורה התחתונה הבולטות נשארת עדיין של המשרדים הגדולים.

למרות ששניים ממשרדי הפרסום הגדולים - מקאן תל-אביב וראובני-פרידן - לא משתתפים בה השנה, ולמרות שכ-60% מהעבודות היו בתחום הדיגיטל, התחרות נשארה ברובה מגרש המשחקים של משרדי הפרסום הגדולים, והוכחה לכך ניתן לראות בעובדה שעם סיום שלב השיפוט הראשון של התחרות אמש (ג'), שוב מתברר כי כמות המועמדים הגבוהה ביותר לזכיות היא של המשרדים הגדולים בלבד.

גם השנה המשרד עם מספר המועמדויות הגבוה ביותר הוא באומן-בר-ריבנאי עם 34 עבודות שעלו לשלב הגמר, ובפער מסוים אחריו משרד הפרסום אדלר-חומסקי עם 28 מועמדויות. המועמדויות של באומן הן לעבודות של לקוחות כמו דלק מוטורס, שטראוס, סופר-פארם, ישראכרט ופריגת. אדלר-חומסקי העלו לגמר התחרות עבודות ללקוחות כמו בזק, מפעל הפיס, שטראוס, טמבור, לנדוור, בית השנטי ועוד.

הרבה מאחוריהם ממוקם גיתם BBDO עם 16 מועמדויות, עם עבודות ללקוחות כמו רשות הטבע והגנים, סלקום, חוגלה ועלם. שאר המשרדים - מסורתיים ודיגיטליים - מדשדשים הרחק מאחור עם עבודות ספורות לכל משרד.

יודגש כאמור כי מבין עשרת המשרדים הגדולים, שניים - מקאן תל-אביב וראובני-פרידן - כלל לא הגישו עבודות לתחרות. כך גם משרד הפרסום אברהם הממוקם במקום ה-11 בדרוג השנתי, שאיננו חבר באיגוד חברות הפרסום, ולכן גם לא יכול להתמודד בתחרות.

עוד משרדים שעלו לשלב הגמר עם עבודות: ליאו ברנט עם 9 עבודות, גליקמן-שמיר-סמסונוב עם 7 עבודות, ענבר-מרחב ויהושע TBWA עם 6 עבודות לכל משרד, JWT ישראל עם 4 עבודות, חברון-זלצמן עם 2 עבודות, ומנצ' ו-m&c סאצ'י עם עבודה לכל משרד.

משמח לראות כי לשלב זה עלו גם משרדים מתמחים שאינם נמנים עם 20 המשרדים הגדולים. הבולט הוא גרייט אינטראקטיב עם 6 עבודות - מתוכן 5 ליוניליוור, ואחריו אקליפטוס טוויסטד ו-G CONVERTION עם שתי עבודות לכל משרד. TEENK, המתמחה בפרסום לצעירים, העלה לגמר עבודה אחת, וכך גם פינק גראס.

כאמור, אין שינוי משמעותי מבחינת סוג המתמודדים, אך יש שוני גדול בסוג העבודות שהמשרדים בחרו להגיש, ונרשמה עלייה משמעותית בכמות עבודות הדיגיטל. מתוך כלל 330 העבודות שהוגשו, 60% היו עבודות בדיגיטל. בקטגוריות כמו פרינט הוגשו רק 11 עבודות, בשילוט חוצות - 16, וברדיו - 14.

תחרות קקטוס הזהב מתיימרת לבחון את ההישגים הקריאטיביים שנעשו בתחום הפרסום בישראל. התחרות מתחלקת בין 13 קטגוריות ונשפטת על-ידי 40 שופטים מתחומי השיווק והפרסום.