הממשלה תדון היום בהגדלת נקודות הזיכוי להורים עובדים

זאת במסגרת תוכנית "נטו משפחה" שמוביל שר האוצר משה כחלון ■ התוכנית מגדילה את נקודות הזיכוי ממס הכנסה לבני זוג עובדים, הורים לילדים קטנים עד גיל 6

הממשלה תתבקש לאשר היום (ד') בישיבתה את הגדלת נקודות הזיכוי במס להורים עובדים במסגרת תוכנית "נטו משפחה" אותה מוביל שר האוצר, משה כחלון. לאחר האישור בממשלה יצטרך האוצר לחוקק את שינוי המס כדי שייכנסו לתוקף, מה שיחייב אישור מליאת הכנסת וועדת הכספים.

התוכנית מגדילה את נקודות הזיכוי ממס הכנסה לבני זוג עובדים, הורים לילדים קטנים עד גיל 6. ומשווה בין גברים לנשים. שווי כל נקודת הזיכוי הוא 215 שקל בחודש, כך שהגידול בהכנסה הפנויה של בני זוג עם ילדים, צפוי להסתכם בעקבות המהלך באלפי שקלים בשנה. כך למשל, משפחה עם שני ילדים בגילאי 4-6 שבה הגבר מרוויח 12 אלף שקל לחודש ברוטו והאישה 8,000 שקל תיהנה בעקבות התוכנית לתוספת של 12,900 שקל לנטו לשנה. משפחה עם שלושה ילדים בגילאי 0-5 שבה שני בני הזוג מרוויחים 15 אלף שקל ברוטו כל אחד, תיהנה מתוספת לנטו של כמעט 17 אלף שקל לשנה. העלות התקציבית לאוצר המדינה של הגדלת נקודות הזיכוי תגיע ל-1.7 מיליארד שקל לשנה.  

כיום גברים זכאים לנקודת זיכוי בעבור ילד מיום היוולדו באופן מדורג עד לשנה שבה מלאו לילד 3 שנים. נשים זכאיות כיום לחצי נקודה מיום הלידה ול-2 נקודות מגיל שנה ועד לשנה שבה ימלאו לילד 5 שנים. בעקבות התוכנית יהיו גברים ונשים זכאים ל-1.5 נקודות זיכוי עד גיל שנה ול-2.5 נקודות זיכוי מגיל שנה ועד לגיל 6. התוספת תשולם רטרואקטיבית החל מה-1 לינואר 2017.

 

תוכנית "משפחה נטו" כוללת לצד הטבות במיסוי למשפחות עובדות, גם ביטול המכסים על הסלולר ועל בגדי תינוקות והנעלה. התוכנית מתמקדת בשתי אוכלוסיות: משפחות עם ילדים שאינן מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) ומשפחות מעמד הביניים שעוברות את סף המס. מטרותיה הן הפחתת יוקר המחייה וחיזוק מעגל העבודה. הגדלת שכר הנטו בצורה משמעותית מידי חודש מיועדת להוציא משפחות ממעגל העוני ולהעבירן למעמד הביניים.  

שר האוצר כחלון אמר אתמול כי "בדיוק כפי שהתחייבנו, אנחנו עובדים בשיא המרץ בכדי להוציא את התוכנית לפועל ולסייע למעמד הביניים ולמשפחות העובדות בהקדם האפשרי. האזרחים חיכו מספיק שנים בכדי לקבל את מה שמגיע להם מהמדינה. יישום תוכנית "משפחה נטו" בכלל והעלאת נקודות הזיכוי בפרט תכניס אלפי שקלים נוספים בשנה לכל משפחה, אשר יוחזרו למשק בצריכה. ההורים יראו את הכסף הנוסף בנטו כבר בזמן הקרוב מאוד".