גאדג'טים: סמסונג גלקסי S8 - סמארטפון מוצלח שיש בו הכל

הסמארטפון מגיע עם מסך ענק ואיכותי בגוף של מכשיר קומפקטי, עיצוב עתידני כמעט נטול שוליים, מצלמה מצוינת, חומרה חזקה, עמידות למים וסוללה טובה עם טעינה מהירה ואלחוטית ■ בנקודת זמן זו, מדובר בסמארטפון הטוב ביותר בשוק

אין זמן טוב יותר לרכוש סמארטפון חדש יותר מעכשיו. הוזלת מס הקנייה לצד השקת מכשירי הדגל של סמסונג, וואווי ו-LG הופכת את התקופה הזו למשמחת לחובבי הגאדג'טים. הגלקסי S8 הוא היהלום שבכתר. עוד לפני ההכרזה בניו יורק בחודש מאס, אתרי הטכנולוגיה היו עמוסים בידיעות ובהערכות לגביו. הגלקסי S8 מושק השבוע בארץ לצד ההשקה עולמית, כאשר הוא מביא איתו בשורות מעניינות לשוק.

מסך: הגלקסי S8 ממשיך את הטרנד העיצובי לו אנחנו זוכים במכשירים כמו ה-Mi Mix של שיאומי או ה-G6 של LG - מדובר בסמארטפונים נטולים או כמעט נטולי שוליים. ה-S8 מגיע עם מסך 5.8 אינץ' אבל בגודל פיזי של מכשיר 5.2 אינץ'. התוצאה היא מסך ענק, אבל כזה שניתן להחזיק בקלות בידיים. סמסונג ביטלה לחלוטין את השוליים בצדדים, כאשר את השוליים בחלק העליון והתחתון היא צמצמה בצורה משמעותית.

המסך תופס 83.6% מגוף המכשיר בחלק הקדמי. מדובר בהנדסת אנוש מרשימה מאוד, המשאירה את הסמארטפונים המתחרים הרבה מאחור. רזולוציית המסך היא QHD ואיכות התצוגה עשירה בצבעים, חדה ונעימה לעין. חוץ מזה, צריך לציין את התאורה האחורית המצוינת, המאפשרת לעבוד עם המסך ללא שום בעיה באור שמש ישיר.

סמסונג גלקסי s8 / צילום: צחי הופמן
 סמסונג גלקסי s8 / צילום: צחי הופמן

המבנה של ה-S8 שונה כמעט מכל סמארטפון אחר בשוק (פרט ל-G6), הוא ארוך וצר יותר - בפורמט 18:9 ולא 16:9, כאשר התוצאה, שכמעט כל אפליקציה תסבול משוליים מיותרים בצדדים. הדבר נפתר באמצעות תוכנה פנימית במכשיר המותחת את האפליקציה, אבל יש סיכוי שבעתיד מבנה התצוגה הזה יהפוך לסטנדרט.

עיצוב: הגלקסי S8 הוא מכשיר יפה, עתידני ונטול שוליים. מדובר בסמארטפון דק - 8 מ"מ, המרגיש מעט כבד ביד - 155 גרם. מלבד מסך בלי שוליים, הוא עשוי כולו מזכוכית, מה שהופך אותו למרשים במיוחד, אבל לפחות בצבע שהיה אצלנו - אפור - הגב רגיש מאוד לטביעות אצבע ולשריטות. לנו הוא נשרט מהר מאוד, אפילו שהוא לא נפל פעם אחת לרצפה. לכן כדאי לקנות למכשיר הזה כיסוי. מה שבכלל מפתיע ב-S8 שהוא מסך 5.8 אינץ' אבל הוא יותר קטן ממסך ה-5.7 אינץ' של ה-G6.

בדומה לדגמי הגלקסי S מהדורות האחרונים, גם ה-S8 כולל הגנה מפני מים. מדובר בתקן IP68 המאפשר צלילה בבריכה עד לעומק של 1.5 מטר למשך 30 דקות. הגנה מפני מים הפכה לסטנדרט באייפונים האחרונים וב-G6, וטוב שסמסונג ממשיכה במסורת שלה.

ממשק: תמיד חיבבנו את הממשקים של סמסונג והגרסה האחרונה והמלוטשת של החברה ממשיכה את החוויה הטובה (מבוססת אנדרואיד 7.0). אחד השינויים הבולטים הוא היעדר כפתור בית פיזי, במקום זה, סמסונג מיקמה את הכפתור כווירטואלי על המסך. כמו כן, במקום אייקון לפתיחת מגירת האפליקציות, הגישה מתבצעת בהחלקת האצבע מלמטה כלפי מעלה במסך. זה נוח ומתרגלים לזה מהר מאוד. בצד המסך, ממש בנקודה שהמסך גולש הצידה, מופיע באופן קבוע פס קצרצר בשם חלונית Edge, זוהי גישה מהירה לאנשי קשר מעודפים ואפליקציות שונות. החלונית הזו תופיע באופן קבוע מעל אפליקציות אחרות בהן משתמשים, כך ניתן לצלצל/לשלוח מסרון במהירות.

סמסונג משלבת במכשיר את תכונת Always On. המסך של ה-S8 פועל כל הזמן, גם במצב המתנה. במקרה הזה מקבלים תצוגה של השעה, תאריך, אחוז סוללה וחיווי על מסרונים ושיחות שלא נענו. מדובר ביכולת נוחה מאוד, המאפשרת להציץ במהירות בשעה או לראות אם התפספסה שיחה, מבלי להדליק את המכשיר או להפריע לכל הסביבה כאשר נמצאים באולם חשוך.

סמסונג סובלת כבר זמן רב מתופעת שכפול אפליקציות. היא מציעה אפליקציות זהות לאלו שאנדרואיד מציעה, מה שסתם יוצר עומס מיותר במכשיר. ב-S8 סמסונג נפטרה מהנגן מוזיקה שלה ועברה לזה של גוגל מיוזיק. זוהי התחלה נחמדה וכדאי שסמסונג תמשיך להעלים אפליקציות נוספות כמו יומן, גלריה ודפדפן. חבל שסמסונג מוסיפה כבר מספר שנים למכשירים שלה אפליקציות של מיקרוסופט, כמו וורד, One Drive וסקייפ אותן לא ניתן להסיר.

סמסונג שילבה ב-S8 את העוזרת הקולית החדשה Bixby. זו ניתנת להפעלה באמצעות החלקת המסך לעמוד הבית הימני שלו או בלחיצה על כפתור פיזי הממוקם בצד השמאלי של המכשיר. Bixby לא זמינה בעברית וכרגע היא מציעה בעיקר את Bixby Home. זה כולל פתקים עם מידע על פגישות, אנשי קשר אליהם מתבצעת שיחה באותה שעה ביום וגם Bixby Vision.

מדובר ביכולת המזהה חפצים או מקומות עם המצלמה. למשל, הפניית המצלמה אל עבר בניין באזור בו נמצאים תציין אילו מסעדות נמצאות בקרבת מקום. צילום של חפצים יגיד מה הם ויציג תמונות שלהם מהאינטרנט לצד מידע נוסף. ניתן גם לצלם טקסטים ולתרגם אותם (כולל עברית). אין כרגע יותר מדי לעשות עם Bixby בארץ, לפחות עד שסמסונג לא תתחיל להוסיף לה יכולות.

אבטחה: סורק הקשתית היא שיטת הזיהוי החדשה ב-S8. זו מאפשרת לפתוח את המכשיר רק באמצעות זיהוי העיניים עם המצלמה הקדמית. סורק הקשתית עובד טוב, אבל יש פה כמה הסתייגויות משמעותיות. קודם כל, אי אפשר לבצע פתיחה עם העיניים בזמן הליכה, כאשר פתיחה של הסמארטפון בדרך כלל מחייבת הרחבת העיניים, מה שנראה מהצד כמשהו מוזר מאוד. אני משתמש במשקפיים והדבר לא הפריע בכלל לשחרור הנעילה, מה שכן, כבר הצלחתי כמה פעמים לפתוח את המכשיר עם משקפיי שמש, שזה ממש ממש מוזר.

ל-S8 יש גם מנגנון זיהוי טביעת אצבע, הוא ממוקם בגב המכשיר לצד העדשה. זה לא מקום טבעי לשימוש וגם גורם לגעת בעדשה בטעות. כתוצאה מזה העדשה מתלכלכת. מצד שני, המנגנון הזה מהיר ועובד היטב.

חומרה: סמסונג היא הראשונה לשלב בשוק את תקן הבלוטות' החדש 5.0, מלבד חיבור מהיר יותר, הוא מציע יכולת מגניבה במיוחד. ניתן להתחבר לשני רמקולים אלחוטיים שונים בו זמנית. מדובר בקילר פיצ'ר שאני מקווה למצוא אותו מהר מאוד בעוד סמארטפונים. הערכה גם כוללת אוזניות In Ear חוטיות של מותג AKG מבית הרמן קרדן (אשר נרכשה על ידי סמסונג בשנה שעברה). האיכות חביבה (קצת יותר מדי טראבל) וכפי שאפשר להבין, סמסונג לא ויתרה על כניסת ה-3.5 מ"מ.

מבחינת ביצועים מדובר בתותח עבודה, המכשיר לא מגמגם לרגע ונהנה מיכולות עיבוד גבוהות. המעבד הוא תוצרת סמסונג - Exynos 8895 בעל 8 ליבות ו-4 ג'יגה זיכרון עבודה. נפח האחסון עומד על 64 ג'יגה ויש גם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס (עד 256 ג'יגה).

מצלמה: לסמסונג הייתה מצלמה מעולה בגלקסי S7 והיא משתמשת באותה גרסה גם ב-S8. הרזולוציה עומדת על 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f1.7 ומייצב תמונה אופטי. צילומים במקומות סגורים נראים מצויין ללא שום גירעון. תוצאות הצילום באור יום מעולות, עשירות בפרטים, איכות תמונה חדה והצבעים נראים נהדר עם רמת תאורה גבוהה. יש כמובן מצב צילום HDR (שילוב של מספר חשיפות שונות) ועומק שדה בו הרקע מטושטש. גם מצלמת הסלפי בעלת חיישן 8 מגה פיקסל מוציאה תמונות טובות. באמת שאי אפשר לבקש יותר מהמצלמה הזו, טוב בעצם כן, אולי שתי עדשות לצילום רחב או זום, אבל אפשר לוותר על זה לסמסונג.

סוללה: הסוללה בגלקסי S8 מחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות, בערך עד 23:00 בלילה, אבל זה גם תלוי באיזו רזולוציית מסך בוחרים. אנחנו השתמשנו ברזולוציה הגבוהה ביותר.

סמסונג היא אחת החברות הבודדות בשוק השומרת על שילוב יכולת טעינה אלחוטית בכל מכשירי הדגל שלה, בהחלט מגיע לה שאפו על זה. ניתן לרכוש מטען אלחוטי מהיר מסמסונג (בחלק מהצעות הרכישה הוא כבר מגיע בערכה) או להשתמש בפתרונות אחרים בשוק. למשל, ליין נורות השולחן של איקאה הכולל משטח טעינה.

הסוללה הפנימית (לא ניתנת לפירוק) כוללת קיבולת מכובדת של 3000 מיליאמפר/שעה. מחבר הטעינה הוא מסוג USB-C החדיש, הערכה אפילו כוללת מתאם נוסף למטעני מיקרו USB ישנים. בערכה ניתן גם למצוא מטען מהיר, המאפשר טעינה של 18% אנרגיה מהסוללה בתוך כרבע שעה ו-36% בתוך כחצי שעה. לא מאוד מהיר.

בשורה התחתונה, הגלקסי S8 נותן כל מה שצריך היום בסמארטפון. מסך ענק ואיכותי בגוף של מכשיר קומפקטי, עיצוב עתידני כמעט נטול שוליים, מצלמה מצוינת, חומרה חזקה, עמידות למים וסוללה טובה עם טעינה מהירה ואלחוטית. בנקודת זמן זו, מדובר בסמארטפון הטוב ביותר בשוק.

מחיר: 3,200-3,300 שקל

ציון: 9.5

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.