מניות הפיננסים הובילו את הירידות בוול סטריט

ירידות בסיום המסחר בבורסות אירופה ■ "ניו-יורק טיימס": טראמפ ביקש להפסיק את החקירה נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ■ דיווחים: טבע תפטר כ-500 עובדים בהונגריה ■ מדריכים פיננסיים

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים הערב (ד') בירידות על רקע התערערות היציבות הפוליטית בארה"ב, נתון שהקרין באופן שלילי אף על בורסות אירופה.

 

על רקע שערוריות טראמפ והמתח הגיאו-פוליטי, מדד ה-VIX , המודד תנודתיות בשווקים, זינק בחדות.

פרשה זו מצטרפת לנושא אחר שהסעיר בימים האחרונים את העולם - הדלפות חומרי מודיעין מסווגים בפגישתו של טראמפ עם שר החוץ הרוסי בשבוע שעבר בבית הלבן. טראמפ עצמו הודה כי שיתף מידע, שמגיע על פי הערכות מישראל - הודאה שיצרה מבוכה פוליטית גדולה וחוסר ודאות בקרב קהילות מודיעין חשובות בעולם.

 

כל הפרשות האלה מעלות את מפלס החרדה בקרב פעילי השוק, שמתחילים לשאול עצמם האם ממשל טראמפ יכול באמת להוציא אל הפועל את התכניות הכלכליות הגדולות להפחתות מסים והקלות רגולציה. נתון שהקרין באופן שלילי על מניות הפיננסים הגדולות כמו: סיטיגרופ , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה . יש לציין כי חברות הפיננסים מצפות מטראפ להסיר מעליהן כבלים רגולטורים משמעותיים שהיו אמורים להגדיל את רווחיהן כמעט באופן מיידי.

עונת הדוחות לקראת סיום, והיום דיווחה, בין היתר, רשת הקמעונאות טרגט  לפני פתיחת המסחר. לאחר הנעילה, סיסקו מערכות  תפרסם דוחות.

AMD  ריכזה עניין לאחר שחשפה אמש את תכניותיה לצמיחה מחודשת.

כלי תקשורת הונגריים מדווחים היום כי טבע  תפטר כ-500 עובדים במפעל החברה בגודולו, הממוקמת בפאתי הבירה בודפשט, במהלך החודשים הקרובים. לפי הדיווחים, טבע מתכננת למכור או לסגור את המפעל עד סוף 2018.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]