עובד בנק חשוד בהעלמת הכנסות משכ"ד בהיקף של כ-2 מ' ש'

החשוד רשם חלק מחוזי השכירות על שמות בני משפחתו ■ לפי חקירת רשות המסים, העובד הגיש למס הכנסה דוחות כוזבים החל משנת 2006

העלמת מס / צילום::  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
העלמת מס / צילום:: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשות המסים ממשיכה במאבק במשכירי הדירות מעלימי המס. בסוף השבוע עצרה רשות המסים עובד בנק, בעלים של מספר נכסים בירושלים, בחשד להעלמת הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-2 מיליון שקל.

החשוד, אברהם מעלומי מירושלים, העובד כשכיר באחד הבנקים בירושלים, הובא בסוף השבוע (ה') לחקירה במשרד חקירות מס הכנסה ירושלים, ושוחרר בתנאים מגבילים לביתו על ידי בית משפט השלום בבירה.

מבקשת שחרורו ממעצר, שהוגשה לביהמ"ש, עולה כי מעלומי הגיש דוחות לרשויות המס עד לשנת 2015, כאשר בדוח האחרון לשנת 2015 דיווח על הכנסות ממשכורת בתאגיד הבנקאי של כ-580 אלף שקל, ועל הכנסות פטורות ממס של כ-55 אלף שקל, שהתקבלו בגין שכר דירה. ואולם, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לפקיד שומה חקירות, לפיו לחשוד ישנם מספר נכסים אותם הוא משכיר ללא דיווח, נפתחה חקירה במסגרתה נערך בשבוע שעבר חיפוש בביתו.

מהחקירה עלה, כי לפני 12 שנים בנה מעלומי בניין מגורים ו-4 דירות בו מושכרות. בנוסף, רכש מעלומי עם אחר בניין מגורים נוסף ובו 6 דירות, 4 מהן מושכרות תמורת שכ"ד גבוה ו-2 מהן בדמי מפתח.

לפי החשד, על מנת להסוות את העלמת ההכנסות ולהתחמק מתשלום מסים, הכין מעלומי חוזי השכרה הרשומים על שמות בני משפחתו, כאילו הם בעלי הנכס. בחיפוש בביתו נמצאו חוזים רבים בין שוכרים לבין ילדיו הבגירים ובכספתו נמצאו 100 אלף שקל במזומן. מעלומי חשוד, כי הגיש דוחות כוזבים למס הכנסה החל משנת 2006 ומאז לא דיווח על הכנסות משכר דירה של כ-2 מיליון שקל, כאמור.

השופטת קרן מילר מבית המשפט השלום בירושלים, נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום והורתה על מעצרו של מעלומי ושחררו בערבות בתנאים מגבילים, ביניהם, ערבות עצמית של 200 אלף שקל, ערבות בנקאית של 50 אלף שקל והפקדת דרכונו במשרדי היחידה החוקרת.