מיום ב': כל מונית רשומה תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג

מנכ"ל רשות שדות התעופה הורה על הצעד, בעקבות סיום החוזה הקיים של מוניות "הדר" ■ רש"ת תעמיד לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס

מוניות / צילום: תמר מצפי
מוניות / צילום: תמר מצפי

בישיבה שהתקיימה הבוקר (ה') ברשות שדות התעופה, הורה מנכ"ל רש"ת יעקב גנות למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל).

ההנחייה לנתב"ג היא לסיים את ההכנות עד יום ראשון ה-28.5 ולהיות ערוכים להפעלה של מערך המוניות עם סיום החוזה של מוניות "הדר" בנתב"ג, ביום שני ה-29 למאי.

החל מיום ב' תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רש"ת עד להודעה חדשה.

בנוסף תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם אין כסף בשעות העומס ומחסור במוניות.

ברקע: מכרז המוניות בנמל התעופה בן-גוריון אשר כלל תחרות על המחיר הנמוך לצרכן, בו הודיעה חברת מוניות הדר שהגישה הצעה משותפת עם מוניות גט על הפחתה של 31% מהמחיר המקסימלי במחירון משרד התחבורה.

במסגרת מכרז המוניות כללה רש"ת תחרות במכרז על פרמטר אחד בלבד, והוא שיעור ההנחה מתעריף דמי הנסיעה מנתב"ג, הן על התעריף הקבוע בצו, והן על פי נסיעה לפי מונה.

הצעת מוניות "הדר" ו-"Gett" כאמור עמדה על שיעור הנחה של 31% מתעריף דמי הנסיעה לצרכן. דמי הזיכיון במכרז של רשות שדות התעופה הוזלו ב-30% במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן.

לאחר הזכייה במכרז, התגלו מחלוקות בין "הדר" ו-"Gett" באשר לעלות ההנחה האמורה.

מוקדם יותר השבוע פנתה חברת מוניות "הדר" לרש"ת בבקשה לדחות בחודש את המכרז ולאפשר לה ליישב את המחלוקת עם חברת Gett.