האם שיבושי הטיסות בבריטיש איירווייס לקראת סיום?

טיסת בריטיש איירווייס מלונדון לת"א BA165 נחתה, וטיסת אחה"צ מת"א ללונדון צפויה לצאת כסדרה בעוד כשעתיים ■ אמש ביטלה החברה שתי טיסות שיועדו להמריא מלונדון לת"א בשל תקלה

האם שיבושי הטיסות בבריטיש איירווייס נמצאים לקראת סיום? טיסת בריטיש איירווייס מלונדון לתל-אביב BA165 נחתה לפני דקות ספורות, וטיסת אחר-הצהריים מתל-אביב ללונדון צפויה לצאת כסדרה בעוד כשעתיים. אמש (שבת) החברה ביטלה שתי טיסות שיועדו להמריא מלונדון לתל-אביב. גם טיסות החזור - כלומר אלה שיועדו להמריא מתל-אביב ללונדון בשעות הבוקר היום - בוטלו. 

בנוסף לטיסה BA165 שנחתה כבר, תפעיל בריטיש איירווייז היום עוד שתי טיסות מלונדון לתל-אביב, ובסך-הכול 3 טיסות מלונדון לתל-אביב.

מוקדם יותר היום הודיעה החברה כי החלה לשוב בהדרגה לפעילות מנמל התעופה גטוויק, כשהפעילות בנמל התעופה הית'רו טרם שבה לסדרה באופן מלא, אולם לאט-לאט נראה כי החברה משתלטת על התקלה.

נזכיר כי המקור לשיבושים, כפי שפרסמה בריטיש, הוא בתקלה עולמית שהתגלתה במחשבי החברה, ממנה הושפעו כל מערכות הצ'ק-אין, וכל טיסות החברה שיועדו ליום שבת - בוטלו. מדיווחים של כלי תקשורת בריטיים עולה כי גם בשעות אלה נמשך הכאוס בנמל התעופה הית'רו, כשנוסעים רבים ממתינים לטיסתם.

במהלך השבת ונכון לשעות הבוקר (א') החברה ביטלה מאות טיסות, רבות מהן טיסות פנים בבריטניה, כשהתקלה נאמדת בעלות של מיליוני ליש"ט עוד לפני שתפצה החברה את הנוסעים, כפי שחברת התעופה הצהירה שתעשה.

בהודעתה אמש צוין כי "בריטיש איירווייס עושה כל מאמץ כדי לסייע לנוסעים שנתקעו בלונדון למצוא טיסות חלופיות ליעדיהם. כמו כן, החברה תציע פיצוי מלא לנוסעים שאין באפשרותם או ברצונם לטוס בטיסות החלופיות". החברה ציינה כי אין לה כל עדות לכך שמדובר במתקפת סייבר כגורם שהוביל לשיבושים.

בריטיש איירווייס מפעילה כיום 14 טיסות שבועיות מנתב"ג ללונדון, כשבלו"ז הקיץ של החברה היא צפויה להגביר את תדירות הטיסות ל-19 טיסות שבועיות.

בריטיש היא לא החברה היחידה שנאלצת לשאת בתוצאות של תקלות מערכתיות המובילות לביטולי טיסות בהיקף נרחב ולנזקים עצומים לחברות. בחודש באוגוסט האחרון חברת התעופה האמריקאית דלתא נאלצה לקרקע את כל טיסותיה עקב תקלה שפגעה במערכות החשמל של החברה באטלנטה. גם אז שללה החברה את האפשרות כי מדובר במתקפת סייבר אשר הובילה לשיבושים.