גאדג'טים: HTC U Ultra - פאבלט ענק עם שני מסכים

הסמארטפון של HTC מציע גם שני כרטיסי סים ו-4 מיקרופונים ■ המסך ענקי - 5.7 אינץ', והחברה גם שילבה שוליים ענקיים - לא ברור למה ■ הוא כן מצליח לספק חוויית שימוש טובה, כמו מסך משני, עיצוב זכוכית מרשים ומצלמה טובה

בתקופה הקרובה תשיק HTC בישראל את סמארטפון הדגל שלה - U11, בינתיים היא מציעה לחובבי המסכים הגדולים את ה-U Ultra, מכשיר בעל שני מסכים, שני כרטיסי סים ו-4 מיקרופונים. האולטרה יזכיר לרוב חובבי הסמארטפונים את הפאבלט V20 של חברת LG, בעיקר בגלל המסך המשני, אבל יש לפאבלט של HTC יתרונות וחסרונות המייחדים אותו.

מסך: לאולטרה מסך ענקי - 5.7 אינץ' ברזולוציית QuadHD עם צפיפות פיקסלים של 513ppi וציפוי זכוכית מסוג גורילה גלאס 5. המסך נהדר, הצבעים עשירים ברמה סבירה והחדות גבוהה עם רמת תאורה אחורית טובה, כך שניתן להשתמש במכשיר גם באור שמש ישיר. מדובר במסך רחב וגדול שכיף לעבוד איתו. ב-HTC גם שילבו מצב לילה, המנמיך את האור הכחול ויוצר תמונה מעט צהבהבה, אשר נעימה יותר לשימוש בחושך (פחות מסנוורת את העיניים).

המסך המשני הוא מה שמייחד את האולטרה. מדובר במסך מלבני הממוקם בחלק העליון של המכשיר. זה כולל מספר תפריטים, למשל, גישה לאנשי קשר מעודפים, אפליקציות חשובות או פגישה קרובה. במצב המתנה, כאשר מרימים את האולטרה מהשולחן, המסך המשני מציג את השעה, תאריך, אחוז סוללה ומזג האוויר. אם המסך המשני כבוי, ניתן להעיר אותו בנקישה כפולה. ברגע שמתרגלים למסך המשני, מגלים שהוא יעיל מאוד, המעבר בין האפליקציות החשובות או חיוג לחברים קרובים נעשה במהירות.

עיצוב: לא ברור מה עבר על מהנדסי HTC כאשר הם עיצבו את האולטרה, אבל הם החליטו לשלב כאן שוליים ענקיים. מדובר בפאבלט ענק, ממש ענק, דבר שאולי ירתיע חלק מהלקוחות הפוטנציאליים. האולטרה לא עבה במיוחד, העובי עומד על 8 מ"מ, אבל המשקל לא קל - 170 גרם. מה שמייחד את הפאבלט הוא הגב שלו, זה מגיע מזכוכית מבריקה בצבע כחול מבריק. מדובר במראה מיוחד וצבעוני, אבל הגב של המכשיר הוא מגנט לטביעות אצבע (הערכה אפילו כוללת מטלית ניקוי). המראה המעוצב כולל מלבד זכוכית בגב האולטרה, זכוכית גם בחלק הקדמי ופס מתכת המחבר ביניהם. זה פאבלט שנראה טוב, הוא פשוט גדול מדי.

ממשק: ב-HTC ממשיכים גם באולטרה להיפטר מאפליקציות כפולות. הם ויתרו על אפליקציות הבית שלהן לטובת אלו שגוגל מייצרת (נגן המוזיקה, גלריה, יומן ודפדפן האינטרנט). מדובר בדבר חיובי, מהסיבה שאין שכפולים המבלבלים את המשתמש וגם פחות בזבוז של משאבים. עוד אפשר למצוא בממשק הוא מסך יעודי בשם Blink Feed, אשר כולל עדכונים מהיומן ורשתות החברתיות, כמו פייסבוק וטוויטר. עוזר אישי בשם - Sense Companion, המציג במשך היום המלצות על מזג האוויר, דרכים לשפר את מהירות המכשיר ומתי כדאי להטעין את הסוללה על סמך הפגישות מהיומן. לא מדובר בפיצ'ר מסעיר, אבל חביב. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד נוגט (7.0).

חומרה: האולטרה לא מגיע עם החומרה הכי חדשה בשוק, אבל הוא כן מציע מעבד חזק - סנפדרגון 821 מרובע ליבות עם 4 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון של 64 ג'יגה ויכולת הרחבה באמצעות כרטיס (עד 2 טרה). הביצועים של המכשיר מוצלחים. מדובר בפאבלט שמגיב היטב ולא מפספס. האולטרה גם משלב מיקום לשני כרטיסי סים (במקום כרטיס הזיכרון) וחיישן טביעת אצבע הממוקם בחזית המכשיר. מדובר בחיישן מהיר המאפשר בנגיעה קלה חזרה לעמוד הבית.

מצלמה: האולטרה מגיע עם מצלמה קדמית בעלת חיישן 12 מגה פיקסל, מפתח צמצם f1.8, מייצב תמונה אופטי, מיקוד לייזר ו-Phase Detection. התוצאות מוצלחות, תמונות באור יום חדות, רמת הפירוט טובה, אבל לא גבוהה מאוד ותמונות בלילה מצליחות לייצר רמת תאורה טובה, למרות שנתקלים במריחות באובייקטים.

המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל, מפתח צמצם f2.0 ואפשרות לצילום רחב. לא מדובר בעדשה רחבה, אלא בצילום בצורה אנכית והזזה של הפאבלט לשני הכיוונים. לא מדובר בדרך נוחה לצלם סלפי פנורמי, במיוחד שלאנשים אין סבלנות לחכות לכל התהליך הזה. בכל אופן, תוצאות צילום הסלפי לא משהו. חובבי צילום הווידאו ישמחו לגלות ש- HTC שילבה 4 מיקרופונים להקלטת הצליל ב-360 מעלות וצילום ברזולוציית 4K.

אוזניות: האולטרה הוא לא הפאבלט הראשון של HTC אשר לא כולל מחבר אוזניות - 3.5 מ"מ. מדובר בחיסרון מרגיז, שבחברה הטיוואנית החליטו להעתיק מאפל. HTC כוללת בערכה אוזניות עם מחבר USB-C, אבל לא מצרפת מתאם עבור אוזניות 3.5 מ"מ. מה שמייחד את האוזניות בערכה היא טכנולוגיית USonic, זו מבצעת התאמה של הצליל למבנה האוזן והסביבה, מגבירה את הצלילים הפחות ברורים ומנמיכה את החזקים. התחושה אחר ההתאמות הדרושות, שהצליל פתוח יותר ומרגיש קצת יותר נעים. מדובר בסך-הכול באוזניות חוטיות מוצלחות, כשמסתכלים עליהן כאוזניות אשר מקבלים בתוך הערכה המקורית.

סוללה: למרות גודלו הפיזי של המכשיר, ב-HTC בחרו לשלב סוללה בקיבולת של רק 3000 מיליאמפר/שעה. חבל שכך, כי הסוללה אוזלת כבר בשמונה בערב. לאולטרה יש אפשרות של טעינה מהירה - Quick Charge 3.0. זו מסוגלת לטעון בתוך רבע שעה 14% מהסוללה ובתוך חצי שעה 30%. לא ממש מהיר (המטען המהיר משולב בערכה). היה נחמד אם HTC הייתה משלבת כאן גם טכנולוגיית טעינה אלחוטית.

בשורה התחתונה, האולטרה הוא אומנם פאבלט הנמכר כבר מספר חודשים בשוק ואין לו את החומרה הכי חדישה, אבל הוא כן מצליח לספק חוויית שימוש טובה, כמו מסך משני, עיצוב זכוכית מרשים ומצלמה טובה. מצד שני, הוא מאוד גדול בידיים, ללא שום הצדקה.

מחיר: 2,900 שקל, הערכה כוללת כיסוי שקוף (דרך היבואן טאץ' גרופ)

ציון: 8

*** צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.