נעילה חיובית בבורסה בת"א; מיילן ופריגו רשמו ירידות

עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ מחר: החלטת הריבית מטעם הפדרל ריזרב ■ התנודתיות במזור רובוטיקה נמשכה ■ חברות הפארמה הגדולות בלטו לשלילה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג')  במגמה חיובית. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, בעוד בורסות אירופה נסחרות בעליות, וכך גם שוקי וול סטריט.

 

בשוקי המניות, האג"ח והמט"ח ממתינים לפדרל ריזרב מחר, עת יפרסם את החלטת הריבית מטעמו. על פי החוזים העתידיים, נראה כי העלאת שיעור הריבית פעם נוספת בארה"ב היא עובדה מוגמרת.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך בסקירתו השבועית כי "הרגיעה בשווקים מעידה שהמשקיעים עוד לא הפנימו שתוכניות הנשיא טראמפ לא יצאו לפועל בשנה הקרובה בשל החקירה על קשרי הקמפיין של טראמפ עם בכירים רוסים בזמן הבחירות בארה"ב".

חברון סבור כי "זה די נס שהשווקים עד עכשיו לא ממש איבדו מומנטום. ההסתבכות של טראמפ היא בדיוק אותה אי וודאות שכולם כל כך חששו ממנה. טראמפ לא יוכל להוציא את התוכניות שלו לפועל, לא בקיץ הקרוב וספק אם יוכל להוציא אותן בשנה הבאה. בינתיים הוא צריך לטפל בכיבוי שריפות, בלשכור עו"ד ולהתמודד מול פוליטיקה פנימית".

חברון מעריך בנוסף כי "בתקופה הקרובה השוק צפוי להגיב בצורה 'עצבנית' על כל חדשה שתעלה 'ניחוח' של ראיה התומכת בפעילות פושעת מצדו של הנשיא. במקביל, המשקיעים וודאי ישאלו עצמם יותר ויותר עד כמה ההתעסקות הבלתי פוסקת מצדו של טראמפ בנושא חפותו, תגזול ממנו משאבים וכוחות להם הוא זקוק בכדי להעביר בקונגרס את הרפורמות הרבות להן הוא התחייב".

מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון ג'רי קוטישטנו ציין היום כי "החל מסוף השבוע שעבר, אנו עדים למימושים בשוק המניות האמריקאי, אשר ממוקדים בעיקר במדד הנאסד"ק. מדד זה עלה בכ-20% מתחילת השנה עד המימוש הנוכחי, לעומת מדד ה-500 S&P, למשל, שעלה בכ-8% בלבד. על כן, מדובר במימוש טבעי ומובן. בשלב מסוים, יש לדעתי כדאיות כלכלית להיכנס בקניות כנגד מגמת הירידות. המשקיעים נהרו לחברות הטכנולוגיה, בגלל הדוחות הטובים שלהן ברבעון הראשון של שנת 2017 וגם בגלל שזהו סקטור שמושפע פחות מהעלאת הריבית הצפויה בארה"ב. השבוע צפויה גם ג'נט ילן להעלות את הריבית ב-0.25%, כאשר השוק נותן לכך הסתברות של מעל 80%. ילן, שאינה רוצה להפתיע את השוק, מקבלת כאן הזדמנות להעלאה מוצדקת בריבית".

מזור רובוטיקה  חזרה עם פער ארביטראז' חיובי משמעותי מוול סטריט, לאחר שהמניה נסחרה בתנודתיות עזה בימים האחרונים על רקע הודעתה כי רשות ני"ע הישראלית פשטה על משרדיה בחודש הקודם.

פרטנר  נפלה אתמול על רקע גיוס של 200 מיליון שקל בהנפקת מניות מתחת למחיר השוק בעת ההודעה על ההנפקה. לכתבה המלאה.

פרוטרום  ריכזה עניין לאחר שהודיעה על רכישת 20.92% ממניות חברת Nutrafur הספרדית ממשפחות מייסדי החברה בתמורה לכ- 2.36 מליון דולר כך שכעת מחזיקה פרוטרום ב- 100% ממניות Nutrafur.

חברות הפארמה הגדולות רשמו ירידות ניכרות, הבולטות שבהן מיילן , פריגו  ו-טבע .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]