כך נראה מבפנים מטוס הנוסעים החדש של אל-על

רכישת מטוסי הדרימליינר 787-9 בעלות של 1.25 מיליארד דולר מאפשרת לחברת אל-על ליישר קו עם חברות התעופה הבינלאומיות שכבר עושות שימוש במטוס המתקדם בעולם

חברת התעופה אל-על הציגה השבוע את מטוס הבואינג 787-9 דרימליינר שרכשה בהשקעה של יותר מ-1.25 מיליארד דולר, אשר עתיד להחליף בהדרגה את צי המטוסים הקיים של החברה.

רכישת מטוסי הדרימליינר מאפשרת לאל-על ליישר קו עם חברות התעופה הבינלאומיות שכבר עושות שימוש במטוס המתקדם בעולם, כולל בקווים מישראל ליעדים שונים (דוגמת יונייטד, אייר אירופה ועוד).

עבור אל-על מדובר בשדרוג משמעותי לצי המטוסים הקיים, שיאפשר לא רק חוויית לקוח משופרת אלא גם אפשרות של חיסכון של עד 47% בתצרוכת הדלק בקו הישיר בין תל-אביב לניו-יורק, בהשוואה למטוסי ה-747 הפועלים בקו זה כיום; וכן יעילות בהיבט תחזוקת המטוסים ואפקטיביות שמאפשרת להטיס את המטוסים הללו בתדירויות גבוהות יותר.

יחד עם זאת, על-פי הנהלת החברה, מחירי כרטיסי הטיסה לא צפויים להשתנות לאור התחדשות צי המטוסים.

מטוסי הדרימליינר של אל-על כוללים 282 מושבים הנחלקים ל-3 מחלקות נוסעים: מחלקת עסקים משודרגת, הכוללת 32 מושבים של חברת Recaro הנשכבים למיטה מלאה; מחלקת פרימיום אקונומי, ובה 28 מושבים בתצורת הושבה של 2-3-2, כלומר יש מרווח גדול יותר לרגליים, והמושבים רחבים יותר; ומחלקת תיירים, ובה 222 מושבים, כאשר כל מושב מצויד במערכת בידור אישית (מבית פנסוניק) המצוידת במסך מגע, שקעי טעינה ועוד.

במהלך 2018 ייכנס לשירות גם אינטרנט מהיר לטובת הנוסעים. תאורת המטוס משתנה בהתאם לזמני הטיסה על-מנת להקל על תופעת הג'ט-לג, והחלונות גדולים ומרווחים. גם החומרים מהם עשוי הדרימליינר הם חומרים קלים ונעימים, והדבר מורגש בטיסות לטווח הרחוק.

16 מטוסי הדרימליינר שרכשה אל-על ייכנסו לשירות בהדרגה עד לשנת 2020, כאשר הראשון מבניהם ינחת בארץ כבר בחודש אוגוסט השנה, והם יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי ה-747-400 וצי 767-300. מטוסים אלה מתווספים למטוסי ה-737-900 שפועלים כבר כיום בקווים באירופה.

לפי הסכם של אל-על עם בואינג, יש לה אופציה לרכוש 13 מטוסי דרימליינר נוספים.

תחילה ישתלבו המטוסים בטיסות לניו-ארק, ובשלב הבא ליעדי אל-על בצפון אמריקה ולהונג-קונג. כמו כן, מתוכננים קווים נוספים שאל-על עדיין לא מתחרה בהם, כגון סן פרנסיסקו.