אן בובינו: בפברואר ילן עוזבת, וטראמפ ייאלץ לקבל החלטות

הכלכלנית הראשית לארה"ב ב-S&P ציינה עוד כי סטנלי פישר, סגנה של ילן, עבר את גיל הפרישה ■ "יש התרחקות מההבטחות לכיוון מדיניות יותר קונבנציונלית"

במסגרת ועידת שוק ההון של "גלובס", ריאיין עורך הפיננסים והכלכלה של מגזין "האקונומיסט", סיימון לונג, את ד"ר בת' אן בובינו, כלכלנית ראשית לארה"ב ב-S&P. בפתיחת השיחה ציינו השניים דוח שפרסמה בובינו לאחר 100 ימי כהונה של הנשיא דונלד טראמפ בארה"ב, שכותרתו הייתה "מהומה רבה על לא מאומה". בובינו ציינה כי כותרת המשנה הייתה "אמנות האכזבה".

לדברי בובינו, "הייתה הרבה התלהבות בשוק אחרי הבחירות. יחד עם זאת, הבנו שהבטחות שניתנות בקמפיין אינן מדיניות, ובינתיים לא הרבה קרה".

- לונג: "אחד הנושאים שלגביהם הציפייה הייתה גבוהה, היה נושא המיסוי".

בובינו: "הייתה תמיכה רבה בנושא של העברת רפורמת מס. עברו כבר 31 שנה מאז שהיה שינוי בתחום, מערכת המיסוי ישנה, אבל מה שאנחנו רואים היום זה שיש חילוקי דעות בנושא לא רק בקונגרס, ונראה שאין הרבה התקדמות. יש מומנטום כי חברי קונגרס רוצים להיבחר בבחירות 2018, ומה שלדעתנו יקרה, אם הם רוצים להישאר רוב בקונגרס, הרפובליקנים יצטרכו להציג פעילות".

בובינו ציינה שגם בנושא התשתיות לא הייתה התקדמות רבה. היא מעריכה כי פרויקטי-תשתית קטנים יתחילו בקרוב.

בנושא ההגירה, שהיה נושא חם בבחירות לנשיאות, אמרה בובינו כי "אחד הדברים שאנחנו רואים בממשל הנוכחי, זה הרבה executive orders (תקנות נשיאותיות), מה שאמרנו עוד לפני הבחירות, זה שרפורמה בהגירה עשויה להיות חיובית לארה"ב. כיום לא קורה עדיין. בקמפיין היה נראה שהכיוון הוא מאוד בדלני, ודאגנו בנוגע לחלק מהבטחות הבחירות. אבל יש התרחקות מההבטחות לכיוון מדיניות יותר קונבנציונלית".

בהקשר של הפד (הבנק המרכזי בארה"ב), מזכירה בובינו שכהונת היו"רית ג'נט ילן תיגמר בפברואר הבא וכי סגנה, סטנלי פישר, כבר עבר את גיל הפרישה. "ממשל טראמפ צריך לקבל החלטות", אמרה בובינו.