רשמית: האוצר דוחה את הדיווח למס דירה 3 עד סוף יולי

כעת בג"ץ יצטרך להחליט האם מועד הדיווח יידחה בחודש ימים, כפי שהסכים האוצר - או ב-3 חודשים, כפי שביקשו חלק מהעותרים נגד החוק ■ הטבות במכירת דירה שלישית

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

משרד האוצר הסכים לדחות את מועד הדיווח והתשלום הראשון לרשות המסים בגין מס דירה שלישית בחודש ימים - כך עולה מתגובת המדינה לבג"ץ שהוגשה היום (ג') בידי עורכי הדין שוש שמואלי ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה. כעת על בית המשפט לקבוע האם יש להורות למנהל רשות המסים להאריך את המועד בפועל.

תגובת המדינה נדרשה לסוגיה זו לאחר שביום חמישי האחרון הגישו עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת בקשה לבית המשפט לדחות את מועד הדיווח והתשלום הראשון ב-90 יום. הבקשה לדחייה הגיעה לאחר ששופטי בג"ץ טרם קיבלו החלטה בעתירות שהוגשו כנגד החוק השנוי במחלוקת.

נזכיר כי זו כבר הפעם השנייה שמועד הדיווח נדחה' וזאת בשל אי-הוודאות מה יעלה בגורל החוק, האם יבוטל או לא. מועד הדיווח המקורי בחוק היה אמור להיות בסוף מארס האחרון, אך בשל העתירות לבג"ץ נדחה מועד זה ב-3 חודשים ונקבע לסוף החודש הנוכחי (יוני).

כעת, כאשר השופטים עדיין לא קיבלו הכרעה, ומועד הדיווח התקרב, לא הייתה לאוצר ברירה אלא לדחות את המועד פעם נוספת.

עם זאת, באוצר הדגישו כי הדחייה היא רק לחודש ימים, וזאת בשל הציפייה שבמהלך השבועות הקרובים תתקבל החלטה לגבי חוק מס דירה שלישית. "מועד הדיווח ומועד התשלום יידחו בחודש ימים, מתוך הנחה שעד למועד זה תתברר תמונת המצב המשפטית", כך נכתב בהודעה לבג"ץ.

עוד ציינו באוצר בתגובתם לבית המשפט כי לטעמם אין להאריך את המועד בלמעלה מחודש ימים, וזאת בשל מועד אחר שנקבע בחוק, והוא תחילת אוקטובר 2017. עד אז יכולים המשקיעים למכור את הדירות וליהנות מהטבות.

נזכיר כי ההטבות שנקבעו בחוק הן מענק בגובה של עד 85 אלף שקל למוכר דירה, סכום המקוזז מחיוב מס השבח בו חייב המוכר ואפיק השקעה ייחודי למשקיעים בתנאים מיוחדים. "נוכח המועדים האחרונים שנקבעו בחוק לזכאות לתמריצים, עלולה הארכת תקופת אי-הוודאות מעבר ליום 31.7.2017 לעורר קושי מעשי בקרב ציבור החייבים ואף להשליך על יכולתו של החוק להגשים את תכליתו".

במקביל התייחסו באוצר גם לתחזית של גביית המסים מכוח החוק ולעובדה שמדובר בכספים שייגרעו מקופת המדינה, וכתבו: " גביית המס מחייבים אשר יבחרו שלא למכור דירות חייבות הובאה בחשבון בתקציב המדינה בסכום כולל של 900 מיליון שקל, ואף לכך נודעת חשיבות ביישום החוק".