גיוס של 10 מיליון דולר לחברת סייבר סקיוריטי

WhiteSource, שהוקמה בשנת ,2011 עוסקת בתחום הסייבר סקיוריטי, בדגש על ניהול ואבטחה רציפה של תוכנת קוד פתוח

מתקפת סייבר/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מתקפת סייבר/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת הסטארט-אפ הישראלית WhiteSource השלימה סבב גיוס של 10 מיליון דולר. החברה אשר הוקמה בשנת 2011 עוסקת בתחום הסייבר סקיוריטי, בדגש על ניהול ואבטחה רציפה של תוכנת קוד פתוח. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן 83North והשתתפה בו גם Microsoft Ventures, קרן ההון סיכון התאגידית של ענקית התוכנה מיקרוסופט. מאז ההקמה גייסה WhiteSource סכום כולל של 14 מיליון דולר, כולל הסכום שגויס בסבב הנוכחי.

הכסף שגייסה WhiteSource ישמש אותה להרחבת הפעילות הגלובלית ולהשקעה בפיתוח מוצרים. החברה מעסיקה כיום 50 עובדים, רובם בישראל והיא מתכננת לגייס עשרים מפתחים נוספים במהלך השנה הקרובה. רשימת הלקוחות של WhiteSource כוללת בין השאר את Gett (לשעבר גט טקסי), נוקיה, SAP ועוד.

WhiteSource מציינת כי תחום פיתוח התוכנה עובר בשנים האחרונות שינוי משמעותי שבמסגרתו ארגונים רבים משתמשים יותר ברכיבים של קוד פתוח, אשר חושפים אותם לפריצות אבטחה ואת הבעיה הזו מנסה המוצר של WhiteSource לפתור.

החברה נוסדה על ידי שלושה יזמים סדרתיים - רון רימון, עזי כהן ורמי שש (המנכ"ל) ולטענתה היא רושמת גידול של 300% בהכנסות בכל שנה במשך השלוש השנים האחרונות.

החברה מציינת בהודעתה כי "מאפשרת למפתחים, אנשי אבטחת מידע ומנהלי Compliance לאבטח ולנהל בקלות את רכיבי הקוד הפתוח בתוכנה המפותחת על-ידם, בזמן שהמפתחים מתמקדים בבניית מוצרים תוכנה. חברת WhiteSource מבצעת אוטומציה מלאה של כל תהליך ניהול הקוד הפתוח: זיהוי רכיבים; התראות על נקודות תורפה בתחום האבטחה ותיקונן; ניתוח של סיכונים הנובעים מרישוי וכן אכיפת מדיניות; בדיקות איכות והתראות על גרסאות חדשות. WhiteSource מציעה חבילה מלאה של פלטפורמת בקרה, דיווח וניהול, המסייעת לצוותי תוכנה לנהל את הקוד הפתוח ללא מאמץ".

ארז עופר, שותף בקרן 83North התייחס היום לגיוס ואמר כי "השקענו ב-WhiteSource לאחר שהשתכנענו שהאימוץ המהיר של תכנת קוד פתוח - המהווה כיום את מרבית הקוד החדש בחברות קטנות ובינוניות ובתאגידים - אינו מנוהל היטב". לדבריו, "בעיה זו מחריפה כאשר חברות מאמצות תהליכי DevOps כדי לצמצם את זמן ההגעה לשוק, דבר המגביר את הצורך בפתרון כולל כמו זה של WhiteSource".

רמי שש, מייסד ומנכ"ל WhiteSource, הוסיף כי "החזון שלנו מהקמת החברה היה לסייע לארגונים לאמץ, לנהל ולהתקין באופן בטוח ורציף רכיבי קוד פתוח. אנחנו שחקן מוביל בשוק, ובאמצעות חדשנות מתמשכת, בנינו פתרון המנטר רכיבי קוד בזמן אמת והופך לחלק בלתי נפרד מתהליך ה-DevOps".

מוני חסיד, מנכ"ל Microsoft Ventures EMEA אמר כי "מיקרוסופט מחויבת לחיזוק הקשר שלה עם קהילת הקוד הפתוח. כשותפה של WhiteSource, מיקרוסופט רואה את הערך הטמון בפתרונות הניהול והאבטחה לקוד פתוח שלה עבור ארגונים. ההשקעה שלנו בטכנולוגיה של WhiteSource היא עדות למאמץ שלנו להפוך קוד פתוח למעשי, פרודוקטיבי ובטוח".

WhiteSource

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: ניהול ואבטחה רציפה של תוכנת קוד פתוח

מייסדים: רמי שש (המנכ"ל), רון רימון ועזי כהן

גיוסי הון: 14 מיליון דולר

משקיעים: 83North, Microsoft Ventures