עו"ד גיא אופיר הגיש תלונה במשטרה נגד גוגל ומאיר ברנד

זאת בטענה לביזיון ביהמ"ש, לאחר שלפני כשבוע קבע ביהמ"ש כי על גוגל להסיר פרסומים מכפישים מסוימים ממנועי החיפוש שלה בישראל ובחו"ל, אולם החברה טרם עשתה כן

עו"ד גיא אופיר / צילום: שלומי יוסף
עו"ד גיא אופיר / צילום: שלומי יוסף

עו"ד גיא אופיר הגיש הבוקר (א') תלונה במחלקת הסייבר של משטרת תל אביב נגד חברת גוגל ונגד מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, באופן אישי בגין ביזיון בית המשפט.

עו"ד אופיר מייצג את עיריית תל-אביב בפרשת העובדים הסוציאליים שסובלים מהכפשות אישיות ואלימות. לפני כשבוע קבע בית משפט כי על גוגל להסיר את כל הפרסומים המכפישים ממנועי החיפוש שלה בישראל ובחו"ל. עבר כבר שבוע מאז שהצו ניתן, וגוגל לא הסירה את הפרסומים.

לכאורה שמורה לגוגל האפשרות לערער על הצו, אך לטענת עו"ד אופיר, גוגל עדיין לא עשתה דבר במישור המשפטי כדי לעשות זאת.

קודם להגשת התלונה שלח אופיר מכתב התראה לגוגל לגבי אי-קיום צו בית משפט והתראה לפני פתיחת הליך בזיון בית משפט.

במכתב מאיים אופיר כי יבקש מבית המשפט להטיל עיקול על חשבון הבנק של גוגל ולהורות על תפיסת כל סימני המסחר הרשומים שלה.

עו"ד אופיר מזכיר כי הפרה של הוראת בית משפט היא עבירה פלילית שדינה מאסר של שנתיים. "לא ברור מהיכן התעוזה של גוגל שלא לקיים את הוראת בית המשפט", נכתב במכתב.

עו"ד גיא אופיר אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "התנהלותה של גוגל היא הפרת חוק בוטה, וזהו רגע מבחן למערכת המשפט הישראלית, או שתקום או שתחדול, כי אם לא ייאכף הצו ככתבו וכלשונו לאלתר, לא רק גוגל תצפצף על צווים שיפוטיים, אלא גם פייסבוק וגם אמזון וכל היתר, ותתחולל כאן קריסה של שלטון החוק. אני בטוח שבית המשפט יאכוף את גוגל בהליך ביזיון בית משפט, והן המשטרה תאכוף את סעיף 287 לחוק העונשין המטיל עונש מאסר על מי שממרה צו. לגוגל יש נכסים, חשבונות בנק ו-200 סימני מסחר בישראל, ובכוונתנו לבקש לעקל ולתפוס נכסים אלה אגב בקשה לביזיון בית משפט שתוגש בקרוב". 

דובר גוגל מסר בתגובה: "גוגל הסירה תוצאות חיפוש שמפנות לתכנים הפוגעניים כבר לפני הגשת התביעה, בהתאם למדיניות שלנו. אנחנו בוחנים את הצו ונחליט על צעדינו הבאים. אנחנו ניידע את בית המשפט בהתאם להחלטה".