ייחלץ מהמאסר? קובי פרץ הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה

רק ביום רביעי האחרון קיבל חלקית ביהמ"ש המחוזי את ערעורו של פרץ על העונש שהוטל עליו בגין הרשעתו בעבירות מס - והפחית את עונשו משנתיים מאסר בפועל ל-18 חודשי מאסר

קובי פרץ / צילום: שלומי יוסף
קובי פרץ / צילום: שלומי יוסף

בהשראת אולמרט? היום (ב') הגיש קובי פרץ, זמר הז'אנר הים-תיכוני, את בקשת החנינה שלו לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. רק ביום רביעי האחרון קיבל חלקית בית המשפט המחוזי בתל-אביב את ערעורו של פרץ על העונש שהוטל עליו בגין הרשעתו בעבירות מס - והפחית את עונשו משנתיים מאסר בפועל ל-18 חודשי מאסר (שנה וחצי). במקביל, דחה בית המשפט את ערעור הפרקליטות להחמיר בעונשו. 

עונש המאסר בולט במיוחד לאור העובדה שזמרים אחרים שעברו עבירות מס (אם כי פחותות בחומרתן ובהיקפן), כמו אייל גולן ומשה פרץ - לא קיבלו עונש מאסר. 

פרץ, נזכיר, סירב להסדר הטיעון המקל שהציעו לו הרשויות טרם הגשת כתב האישום נגדו, מה שהיה מונע לחלוטין עונש מאסר, במקום הנחמה הקטנה שבקיצור העונש. ההסדר הושג בטרם חתם אמרגנו של פרץ על הסכם עד המדינה עם הפרקליטות והעיד נגדו בפרשה, אך פרץ סירב להצעה - וההמשך ידוע. 

בית המשפט קבע כי פרץ יתייצב בכלא ניצן ב-2 באוגוסט 2017 - התייצבות שעומדת עכשיו בספק מסוים נוכח בקשת החנינה. מבית הנשיא נמסר כי "הבקשה הועברה לחוות-הדעת של הגורמים הרלוונטיים ותובא אל שולחנו של הנשיא להחלטה בהמשך".

הסיבות העיקריות להפחתת העונש, מבחינת בית המשפט המחוזי, היו שתיים: הזמר לא צריך לשאת בעבירות המס של אמרגנו יוחאי יעיש שהפך לעד מדינה; ובנוסף - פרץ מחזיר "במאמץ רב", בהליך האזרחי המקביל, את הכספים שחייב למע"מ ומס הכנסה, ומעיד בכך על "קבלת אחריות חלקית ולו מאוחרת".

נזכיר כי פרץ הורשע בחודש מארס אשתקד בבית משפט השלום בדיווח לרשויות על פחות מרבע מהכנסותיו, תוך השמטת הכנסות בהיקף של כ-5.2 מיליון שקל וכן השמטת מס עסקאות בסך של כ-830 אלף שקל. את סכום הקנס שגזר בית משפט השלום השאיר המחוזי על כנו - 175 אלף שקל - וכך גם ביחס ל-18 חודשי המאסר על-תנאי.

ערעורו של פרץ למחוזי נסב על הרשעתו ועל חומרת העונש - יותר משנתיים מאסר; ואילו המדינה ערערה על קולת העונש, אותו ביקשה להחמיר ל-4.5 שנות מאסר בפועל נוכח התכנון המוקדם, הסתרת הכספים והעובדה שהעבירות בוצעו ממניע של בצע-כסף בלבד.

טענת פרץ, מנגד, הייתה כי אמרגנו ניהל את ספרי החשבונות שלו, כשפרץ לא ניהל בפועל את החשבונות; וכי ראוי להטיל על פרץ - שנסמך על פעולותיו של יעיש - עבודות שירות בלבד, במקום מאסר בפועל.