הופקדו להתנגדויות שתי תוכניות פינוי-בינוי בירושלים

התוכניות כוללות הקמת 472 דירות חדשות במקומן של 128 דירות ישנות ברחוב אורוגוואי וברחוב שטרן

תכנית שטרן 37-41, קריית היובל/ קרדיט: קדמת היובל
תכנית שטרן 37-41, קריית היובל/ קרדיט: קדמת היובל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים במינהל התכנון, בראשות של דלית זילבר, החליטה להפקיד שתי תוכניות להתחדשות עירונית בקריית יובל בירושלים הכוללות 472 דירות. תוכנית ברחוב שטרן הכוללת 336 דירות ותוכנית ברחוב אורוגוואי הכוללת 136 דירות. את שתי התוכנית יזמה חברת קדמת היובל.

התוכנית ברחוב אורוגוואי היא תוכנית פינוי-בינוי שחלה על שטח של 5 דונם, וממוקמת בין רחוב אורוגוואי לרחוב וולטה עילית. התוכנית מתייחסת לשלושה בניינים ישנים הכוללים 28 דירות ישנות, שייהרסו ובמקומם יוקמו חמישה בניינים בני 7-10 קומות הכוללים 136 דירות.

מדובר במקדם גבוה יחסית של 4.8 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. התוכנית כוללת חניון תת-קרקעי וחניות ציבוריות לאורך הרחוב. בנוסף כוללת התוכנית הקמת מרכז יום לקשיש ושטח ציבורי פתוח לדיירי ובאי המתחם. כמו כן, תעשה הרחבה של המדרכות ברחוב אורוגוואי ורחוב וולטה, ויוקם מעבר להולכי רגל שיחבר בין שני הרחובות. את התוכנית ערך משרד האדריכלים קרלוס פרוס.

התוכנית ברחוב שטרן גם היא תוכנית פינוי-בינוי שחלה על שטח בן 10 דונם וממוקמת בין רחוב שטרן לבין רחוב גאוני. התוכנית מתייחסת לשלושה בנייני מגורים בני 8 קומות שבהם 100 דירות. במסגרת התוכנית ייהרסו הבניינים ויוקמו במקומם שלושה מגדלים בני 29 קומות הכוללים 336 דירות. מדובר במקדם כלכלי של 3.3 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. התוכנית תכלול גם שטחי מסחר, והקמת חניון תת-קרקעי וחניות ציבוריות לאורך הרחוב. בנוסף, במסגרת התוכנית יורחב רחוב שטרן ותוקם טיילת ושביל אופניים.

התוכנית יוצרת גישה באמצעות מעברים בין רחוב שטרן וגאוני לפארק שטרן ולוואדי אסבסטונים הנמצא סמוך למתחם התוכנית. את התוכנית ערך משרד האדריכלים דלה פרגולה.