מה שלפיד לא מבין

יו"ר יש עתיד יקבל בדיוק מה שפרס קיבל - כלום מהדתיים, ונטישה מהחילונים

יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר
יאיר לפיד / צילום: אייל יצהר

יאיר לפיד, אני חושב שהיית צריך להבין לבד, אבל מסתבר שזה לא קורה. אז אסביר לך: הדתיים, והחרדים בפרט, לעולם לא יהיה חברים שלך. לא יתמכו בך, לא יצביעו בשבילך, לא יעשו איתך קואליציות - שום דבר. לא משנה כמה תחזר וכמה תרדוף אחריהם, כמה תחמיא להם, כמה פעמים תוציא מהפה את המילה יהדות - הם תמיד יילכו עם הימין.

לא החצי ימין ולא רבע ימין - הימין השלם נטו. כי הימין בשביל הדתיים-חרדים הוא בעל ברית טבעי, בין שבראשו עומד אדם עוטה שטריימל ובין שהוא אוכל שרצים. אתה וכמותך כופרים, אויבים, סמולנים, גם כאשר אתה שם עליך טלית וכיפה.

לגיטימציה להדתה

אמרת בנאום בוועידת "מקור ראשון" (4.7.17), כי אין הדתה במוסדות חינוך. לא אתווכח איתך, רק אומר בפשטות: יש הדתה!!! ולא רק במוסדות חינוך, אלא בכל מקום שהדתיים יכולים לעשות זאת. ובימי הממשלה הזאת - הם יכולים בהרבה מאוד מקומות.

אז אתה, ראש מפלגה גדולה, בא ונותן לגיטימציה למצב של הדתה ברורה ובוטה, למצב של מקומות בהם רודפים חילוניים בשל אמונתם החילונית. כי זה, לפיד, המצב שאתה מגדיר אותו כ"אין הדתה".

בעקבות פרס

האסטרטגיה של "התקרבות לחרדים", כדי שיתמכו בך אם תרכיב ממשלה, היא כל כך לא מציאותית שזה ממש כואב. גם שמעון פרס חשב כך ונתן הרבה למפלגות החרדיות, ומה קיבל בתמורה? - פייג. כלום. מפח נפש. בשעת האמת נטשו אותו לטובת הימין. מה שהיה ברור שיקרה. אבל פרס רצה להאמין. ואתה עכשיו עושה את אותו הדבר.

אתה, לפיד, תקבל בדיוק את מה שפרס קיבל. כלום מהדתיים, ונטישה מהחילונים שלא יוכלו לחיות עם הזיג-זג הדתי-חרדי שלך.

אני מכיר אישית שלושה, מחוג חבריי, שהיו שפוטים שלך והם כבר לא, בגלל הדבר הזה. תתחיל לחשוב, לפיד, ותפסיק לחשוב שאתה חכם יותר מהמציאות.

על נכים וטפילים

ושוב נכים חוסמים כביש, נאלצים לעמוד בשמש הקופחת כדי לתבוע את זכויותיהם הצודקות. זה מקומם. מאוד. במיוחד כאשר זוכרים שהמפלגות החרדיות לא נזקקות להפגין כדי לקבל הררי ממון.

גם אורן חזן, מיקי זוהר נאווה בוקר, משה גפני ושאר חברי כנסת בעלי זכות הצבעה לא נאלצו להתאמץ במיוחד כדי לקבל 80 מיליון שקל (!) תמורת מה? כדי שיתמכו בתקציב, זה הכול.

ולעומת זאת, אנשים נכים נאלצים להפגין בשמש כדי להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום. זה משהו שהם צריכים לקבל גם בלי לבקש, לכל הרוחות!

תפילה והוכחה

"אני מתפלל כל עוד לא הוכח אחרת" - פנינה של קובי אריאלי אתמול ב"גב האומה".