שר הביטחון לראשי תעש: תקלטו את מפוטרי ויסוניק וסוגת

פיטוריהם של יותר מ-500 עובדים בשני מפעלים אלה צפויים במהלך החודשים הקרובים

מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי
מפעל סוגת בקריית גת / צילום: תמר מצפי

בהוראת שר הביטחון אביגדור ליברמן, התעשייה הצבאית (תעש מערכות) נערכת לקליטה של עשרות עובדים שעתידים להיות מפוטרים מהמפעלים ויסוניק וסוגת בקריית גת. פיטוריהם של יותר מ-500 עובדים בשני מפעלים אלה צפויים במהלך החודשים הקרובים.

בביקור של ליברמן בשבוע שעבר במפעל עשות אשקלון, חברה בת של תעש מערכות, התייחס שר הביטחון לגל הפיטורים הצפוי בקריית גת, ואמר כי "חשוב לנסות ולקלוט עובדים מהמפעלים שעתידים להסגר בקריית גת ושיש להם יכולות מתאימות. אין חשוב וראוי מלסייע לעובדים אלה להמשיך ולפרנס את משפחותיהם".

על רקע הדרישה של ליברמן, פנו אנשי האגף למשאבי אנוש של תעש מערכות לחברת ויסוניק, שעוסקת בפיתוח וביצור של מערכות אזעקה לבתים ולארגונים. תעש מתעניינת בהעסקה של הנדסאים ועובדי יצור, ומציעה להם תפקידים במתקניה שברמת השרון, ובהמשך - עם העתקת פעילותה בשנים הקרובות לדרום - יוצעו להם תפקידים באתר החדש של החברה ברמת בקע שבנגב. עם המעבר הצפוי של תעש לנגב, החברה עתידה לפנות קרקעות יקרות באזור רמת השרון, שיוכשרו לבנייה למגורים.

ללא קשר להנחיית שר הביטחון, תעש מערכות מתכוונת לקלוט לשורותיה עוד עשרות עובדים שיוכשרו לשורה של תפקידים בחברה. "לוויסוניק התמחות בתחום הרכיבים האלקטרוניים ולפיכך, אין ספק שעובדיה יוכלו להיקלט בהצלחה בשורות תעש, תוך הסבה מקצועית מהירה ובהמשך יועסקו ברמת בקע", אמרו בתעש.

עוד לפני שתעש מערכות הציעה עשרות משרות למפוטרים בקריית גת, גם החברות אסם, אינטל, סודה סטרים ואמרסון ספקטרוניקס הביעו נכונות לקלוט לשורותיהן עשרות מבין עובדי ויסוניק וסוגת. זאת לצד תוכנית שמגובשת בשירות התעסוקה ובמשרד העבודה, לליווי צמוד של כל אחד מבין המפוטרים בחברות אלה, תוך בניית פרופיל אישי והשמתו במקום עבודה חלופי.

כ-450 מבין העובדים שעתידים לקבל בחודשים הקרובים מכתבי פיטורים מועסקים בוויסוניק, שצפויה להעתיק את פעילות המפעל בקריית גת לסין. עוד כ-60 עובדים מועסקים בבית הזיקוק לסוכר של חברת סוגת ופעילות זו עתידה להיסגר, בשל הכוונה של החברה לייבא לארץ סוכר לבן מאירופה.