מחקר חדש חישב: כמה כסף אנחנו מפסידים על חיפוש חניה?

מחקר חדש מנסה לענות על השאלה שכולנו ודאי שאלנו לא פעם ■ החישוב כולל הוצאות דלק, תשלום לא מנוצל, בזבוז זמן והוצאה ממוצעת על קנסות ■ כל הפרטים בווידאו

וויז, חיפוש חניה/ צילום: מתוך הוידאו
וויז, חיפוש חניה/ צילום: מתוך הוידאו

מחקר חדש בא לענות על השאלה שכולנו וודאי שאלנו לא פעם - כמה כסף אנחנו מפסידים על חיפושי חניה אינסופיים.

במקרה שאתם גרים בארצות-הברית, אתם צפויים להוציא 97 דולר על זמן חניה שלא ניצלתם, 345 דולר על דלק ובזבוז זמנכם בעת חיפוש חניה, בעוד שאם לא הייתם טורחים לחנות על-פי חוק, דוח חניה ממוצע בשנה היה עולה לכם - תחזיקו טוב - 12 דולר בלבד.

באנגליה הסכום על זמן חניה לא מנוצל יתפח 270 דולר, 960 דולר תוציאו על חיפוש מקום החניה הנכסף, אך ממוצע על דוח חניה שנתי יהיה 51 דולר בלבד. בגרמניה תוציאו סכום של 112 דולר על זמן חניה, קרוב 900 דולר תבזבזו על דלק וזמן בחיפושי חניה, וכל זה כדי להימנע מדוח שנתי ממוצע של 9 דולר וקצת בלבד. כך לפחות על-פי נתוני חברת המידע אינריקס, שחישבה נתונים אילו ממאגר המידע שלה ומסקר של 18 אלף נהגים ב-30 ערים מרכזיות במדינות אלה.

האמת? גם לנו לא נראה שדוח חניה שנתי ממוצע במטרופולין תל-אביב שווה ערך לכמה עשרות דולרים, אלא הרבה יותר. מצד שני, גם נוח לנו להניח כי על בזבוז זמן ודלק בחיפושי חניה, התל-אביביים שבינינו מוציאים הרבה יותר לעומת מקביליהם בגרמניה ואנגליה. היינו ממשיכים בספקולציות שונות ומשונות אודות העניין, עד ששמנו לב כי חברת אינריקס היא בכלל בעלת הבית של אפליקציית החניה פארק.מי, וכי הם מצאו שרק 10% מהנהגים במדינות אלה משתמשים באחת מאפליקציות החניה הרבות, וכי 43% מאותם נהגים לא מוכנים לשלם פרוטה עבור עזרה במציאת חניה.

האם הם רומזים לנו, במישרין, שעדיף לנו להוציא מעט כסף על אפילקציית חניה בכדי לחסוך מעט יותר? נראה שכן, אבל באין נתונים ספציפיים על ארץ הקודש והחניה הבלתי אפשרית - נשאיר לכם את החישוב. בהצלחה.