וולס פארגו פרסם בטעות נתונים אישיים של לקוחות

הבנק מנסה להתאושש שמנסה להתאושש משערוריית מכירה צולבת של מוצרים ללא הסכמת לקוחות בשנה שעברה

בנק וולס פארגו. / צילום: בלומברג
בנק וולס פארגו. / צילום: בלומברג

בנק וולס פארגו פרסם בטעות נתונים אישיים על עשרות אלפי לקוחות שירות ייעוץ בהשקעות של הבנק, וזוהי התקלה המביכה האחרונה בבנק, שמנסה להתאושש משערוריית מכירה צולבת של מוצרים ללא הסכמת לקוחות בשנה שעברה.

המידע הזה פורסם בתגובה לצו הצגת מסמכים שנגע לתביעת דיבה שהגיש עובד לשעבר בבנק נגד אחיו, שעובד כעת בבנק כיועץ. הגילוי פורסם אחרי שארון זיסלר, עורך דין מניו יורק שמייצג את גארי סינדרברנד, עובד לשעבר בוולס פארגו יועצים, דיווח עליו לערך דין של הבנק.

במכתב לאנג'לה טוריאנו, עורכת דין חיצונית העובדת בשביל וולס פארגו, זיסלר כתב שבדיקה ראשונית של המסמכים הראתה ש"הם כללו מספרי ביטוח לאומי, מספרי חשבון, שמות, כתובות, מספרי טלפון ועוד מידע של זיהוי אישי של לקוחות". המסמכים לא סווגו כמסווגים ולא הופקו מכוח הוראה או הסכם סודיות כלשהו.

דוברת של וולס פארגו ייחסה את הגילוי לחוסר עריכה של מידע שהועבר לזיסלר בתגובה לתביעה של סינדרברנד. "וולס פארגו נוקט כעת פעולה משפטית מהירה כדי להבטיח שנתוני הלקוחות, שפרסמו שלא במתכוון לעורך דין כתוצאה מצו הצגת המסמכים שהוא קיבל, יוחזרו מיד לידי הבנק", מסרה הדוברת. "המערכת שלנו בטוחה".

במכתב אחר מזיסלר נאמר שהוא ולקוחו לא צפויים לפרסם את המידע לציבור, והם יחזירו את המסמכים "במועד המתאים".

דוברת של רשות הרגולציה הפיננסית, גוף הפיקוח העצמי של וול סטריט, לא הגיבה לשאלה אם הרשות בודקת את הנושא. הניו יורק טיימס יה הראשון שדיווח על חשיפת נתוני לקוחות וולס פארגו.

באוקטובר האחרון צפה פרשה שפגעה מאוד במוניטין של הבנק שהוא מהגדולים בארה"ב במונחי נכסים, ולא נפגע מאוד במשבר הפיננסי ב-2008, כאשר התברר שעובדי וולס פארגו פתחו חשבונות חיסכון וניירות ערך עבור לקוחות שלא ביקשו אותם ולא ידעו על קיומם.