ביקושים של למעלה מ-700 מיליון שקל בהנפקת OPC

החברה ביקשה לגייס כ-350 מיליון שקל בלבד ולאור הביקושים הגבוהים נבחנת האפשרות להרחיב את הגיוס ■ גורמים בשוק: המחיר ייסגר הרבה מעל המינימום

ביקושים של 700 מיליון שקל נרשמו בהנפקת המניות המעניינת של OPC. החברה ביקשה לגייס כ-100 מיליון דולר שהם כ-350 מיליון שקל אך בשל הביקושים הערים בוחנים בחברה הגדלת הגיוס אל מעבר לסכום זה.

גורמים המעורים בפרטי ההנפקה העריכו כי המחיר שייסגר יהיה גבוה מהמינימום.

OPC היא חברה בבעלות ICP שבשליטת קנון של עידן עופר. קנון ניסתה בתחילת השנה להנפיק בוול סטריט את ICP לפי שווי של מיליארד דולר אולם לא הצליחה. לאחר הכישלון בארה"ב החליטה החברה להנפיק את חברת הבת OPC שמרכזת את פעילות האנרגיה של החברה בישראל. החברה נחשבת לחברה טובה ואטרקטיבית למשקיעים אולם לאחר הכישלון בהנפקה בארה"ב, דרשה קנון מהחתמים התחייבות חיתומית מלאה להנפקה - התחייבות שמסתבר שלא היה בה צורך.

תמורת ההנפקה אמורה לשמש את קנון לפירעון הלוואה (של 200 מיליון דולר) שקיבלה בעבר מהחברה לישראל לצורך השקעה במייזם הרכב הסיני של החברה - קורוס.  

במקור תוכננה ההנפקה לשקף ל-OPC שווי חברה של כ-350 מיליון דולר אולם אתמול פרסמה אנטרופי הערכת שווי לחברה ונקבה בשווי של קצת יותר מ-390 מיליון דולר.