כחלון: "אכזבה מהחלטת בג"ץ; נמשיך להילחם במשקיעים"

שר האוצר בתגובה ראשונה להחלטת בג"ץ מהיום לבטל את חוק מס דירה שלישית: "זה לא הקושי הראשון, עברנו המון קשיים - מבעלי ממון, בנקים, מוסדות פיננסיים, מאינטרסנטים שרוצים שמחירי הדירות יעלו"

משה כחלון / צילום: איתמר סיידא
משה כחלון / צילום: איתמר סיידא

בעקבות החלטת בג"ץ על ביטול הליך החקיקה של מס דירה שלישית, שקודם ונדחף על-ידי מפלגת "כולנו", הגיב הערב (א') שר האוצר משה כחלון ואמר: "מביע צער ואכזבה עמוקה מהחלטת בג"ץ לבטל את מס הדירה השלישית. אני בטוח שיש איתי עשרות אלפי זוגות צעירים, שהיום התאכזבו מההחלטה הזאת.

"זה לא הקושי הראשון, עברנו המון קשיים - מבעלי ממון, בנקים, מוסדות פיננסיים, מאינטרסנטים שרוצים שמחירי הדירות יעלו ושהזוגות הצעירים יתרחקו מדירה. אבל אני מתחייב כאן - אנחנו נמשיך להיאבק במשקיעים.

"זה לא יעלה על הדעת שאדם יחזיק ארבע, חמש ושש דירות - ולאחר לא תהיה דירה, ולא יהיה לו גם את החלום לדירה. נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים בכל הדרכים העומדות לרשותנו".

שופטי בג"ץ קבעו היום כי חוק מס דירה שלישית יבוטל, וזאת בשל פגם שנפל בהליך חקיקתו. עוד קבעו השופטים כי למרות "חומרתו של הפגם שנפל בהליך החקיקה", תינתן למחוקק אפשרות לאשר את החוק מחדש מבלי צורך לחזור על כל הליכי החקיקה מחדש: "ראוי גם כי הסעד יהיה ממוקד, לצורך הטעון תיקון, ולא מעבר לכך. אין צורך ולא הצדקה לבטל את הליך החקיקה כולו ולהתחיל מבראשית, מהלך שנִזקו עולה על תועלתו", קבעו השופטים.