נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניית אל-על צנחה

טבע חזרה לירידות בארה"ב ■ מנקיינד מבקשת להימחק מהמסחר בבורסה בת"א ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה; ירידות קלות בוול סטריט

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ג') במגמה שלילית, בצל המשך הנפילה במניית טבע  אמש בוול סטריט, שקרסה בחדות מתחת לרף 19 דולר למניה.בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת, בעוד בניו יורק נרשמות ירידות קלות.

 

כצפוי, טבע המשיכה לעמוד במוקד הפעילות בבורסה המקומית, תוך מעקב אחר התנודות שבה גם בניו יורק. אתמול עוד הספיק החברה לרשום עליות שערים בתל אביב, עד לתחילת המסחר בניו יורק, שם כאמור המשיכה ההתדרדרות.

לריכוז כל ידיעות טבע - לחצו כאן

רבים מעריכים כי על טבע לעשות 2 פעילות בצורה מהירה: מציאת מנכ"ל והתמודדות לא פשוטה עם החוב ענק הרובץ על החברה. בהקשר למנכ"ל, הערכות הן כי מנכ"ל אסטרה-זנקה פסקל סוריו, שכבר דווח לפני זמן לא רב כי הוא מועמד לתפקיד - עשוי בכל זאת להגיע ולשבת על כסא מנכ"ל החברה ולנסות לנווט אותה בתקופה הקשה בתולדותיה.

 

ג'רי קוטישטנו, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מציין בהקשר למסחר בבורסה המקומית כי "המהלך של שוק האג"ח, בעקבות המדד השלילי העמוק בחודש שעבר, מיצה את עצמו. השקלים הארוכים עלו והצמודים ירדו. הגיע הזמן לפעול נגד המגמה, לקצר במעט את מח"מ תיק האג"ח ולהגדיל את הרכיב הצמוד בתיקים. המהלך האחרון של החלשות השקל אינו מגולם עדיין במחירי הצמודים".

"באשר לחברת טבע", מציין קוטישטנו, "באין מנכ"ל קבוע בחברה, הוציאו את כל האמת החוצה, וזו אמת כואבת. אין דרך אנליטית לעשות הערכת שווי לחברה במצב הזה, הנמצאת במצב של סחרור פיננסי וניהולי. צפו להמשך תנודות אגרסיביות לשני הכיוונים במניה, עם כל ידיעה חיובית או שלילית. האפשרות של השתלטות עוינת אינה נראית סבירה כרגע, אף שאין לפסול אותה בעתיד - לקרנות גידור בעולם יש הרבה כסף ואין היום הרבה השקעות בתימחורים סבירים, עם פוטנציאל לפעילות אקטיביסטית".

בוול סטריט נמשכת גם השבוע עונת הדוחות, והמשקיעים יקבלו תוצאות כספיות מהפירמות הגדולות והמשפיעות בעולם. לצד דוח התעסוקה החזק שפורסם בסוף השבוע, יקבלו המשקיעים תמונה בהירה יותר באשר לבריאות הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם.

מנקיינד  דיווחה היום על כוונתה להימחק מהמסחר בבורסת תל אביב, תוך 3 חודשים. זאת, לאחר שהמניה צנחה בכמעט 95% מאז נרשמה למסחר בבורסה המקומית בשלהי 2015.

מניית אל על  נסחרה בירידות חדות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]