ריידר תאפשר לנהגיה שימוש מיידי בכספים שהרוויחו דרכה

ריידר מנסה בשנית לחדור לשוק המוניות, הנשלט על ידי גט ■ תציע לנהגיה כרטיס חיוב מיידי שיטען בכספים שהרוויחו דרכה, במקום שיאלצו להמתין לתשלום בסוף החודש

לוגו ריידר
לוגו ריידר

שוק אפליקציות זימון המוניות תופס תאוצה משנה לשנה ומזמן התרחב מעבר לגבולותיה של תל-אביב. אחרי שבשבוע שעבר הודיעה גט, הגדולה מבין שלוש החברות הפעילות בשוק, על רכישת טכנולוגיה חדשה שתעזור לנהגיה לאסוף יותר נוסעים, ריידר משיבה מלחמה ומודיעה השבוע על השקת כרטיס אשראי ייחודי לנהגי מוניות.

"אנחנו רוצים לצאת בקריאה לכל הנהגים לעבור לריידר. אין מה להשוות מבחינת התנאים לנהגים אצלנו לעומת התחנות האחרות" , אומר בשיחה עם "גלובס" מנכ"ל ריידר, משה יעקבי. "מבחינה טכנולוגית הגענו לרמות הכי גבוהות שיש, אבל בשוק הזה פועל מונופול (מוניות גט - ס.ג.) שאנחנו מנסים לנגוס להם בנתח שוק, ואנחנו באמת גדלים מיום ליום".

ריידר, חברה בריטית עם מרכז פיתוח בישראל, לא הצליחה להתרומם מאז שהושקה בישראל לפני יותר משנה. לאחר מספר חודשי פעילות היא נעלמה מהמפה עקב סכסוך שהתפתח בין המשקיעים בחברה. בתחילת השנה ריידר הכריזה על חזרה לשוק אפליקציות המוניות בכוחות מחודשים.

יצוין כי גט לא נחשבת למונופול, למרות שאין לה מתחרות של ממש. הענף בו היא פועלת נמצא תחת פיקוח מחירים ממשלתי, כך שלא אמורה להיות לה השפעה על קביעת תעריף זה.

חברת ריידר תשיק כאמור כרטיס אשראי מיוחד לנהגי מוניות שיאפשר להם להשתמש באופן מיידי בכסף שהתקבל במהלך הנסיעות. מדובר בכרטיס אשראי מסוג prepaid, אותו יוכלו הנהגים לטעון בסכום שהתקבל מהתשלומים באפליקציה. לדוגמא, נהג שגבה ביום מסוים 500 שקל דרך האפליקציה, יכול לטעון את הכרטיס בסכום זה ולהשתמש בו כמו בכרטיס אשראי רגיל לכל דבר. הכרטיס פותח באופן בלעדי לריידר על ידי חברת מאסטרקרד, כאשר היתרון שלו הוא בכך שהנהגים לא יצטרכו לחכות עד סוף החודש כדי לקבל את הכסף שנגבה, כפי שהיה נהוג עד היום.

בנוסף לשדרוגים טכנולוגיים, הורידה ריידר את דמי העמלה אותם היא גובה מנהגיה ל-50 שקל בחודש. זאת, לעומת תשלום של כ-1,170 שקלים אותו גובה גט בחודש בגוש דן (גט מציעה מסלולים משתנים באזורים אחרים בהם הביקושים פחותים, שנעים בסביבות כמה מאות שקלים). מטבע הדברים, הסיבה העיקרית לפערים אלה היא שמספר ההזמנות ביום אותו מקבל נהג גט גבוה בהרבה מהחברות המתחרות.

מצי שבתאי, יו"ר ארגון נהגי המוניות שהוביל לפני שנה את המאבק על זכויות נהגי המוניות, חושב שמדובר בבשורה לנהגים, לדעתו התנאים שמציעה ריידר היום יספקו חלופה לנהגים בשוק. "גט שולטת היום בשוק ההזמנות דרך האפליקציות, ולנהגים אין בררה הם צריכים להתמודד עם הכוחניות של גט. ברגע שמכניסים אפליקציה נוספת לשוק - זה ישנה את מאזן הכוחות".