ח. מר זכתה בשני פרויקטים ביטחוניים באפריקה ב-30 מיליון ש'

הפרויקטים באפריקה מצטרפים לשורה של זכיות בפרויקטי ביטחוניים בקריביים, במרכז אמריקה, במזרח אירופה ובניו יורק

ניר למפרט, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת הפרויקטים ח. מר, שאותה מוביל ניר למפרט, זכתה באמצעות חברת בת שלה בשני הסכמים במדינה באפריקה בהיקף מצטבר של כ-30 מיליון שקל.

החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי ההסכם הראשון, שתוקפו עד לסוף השנה, עוסק בייעוץ בתחומי ביטחון, תקשורת ואנרגיה, והיקף ההכנסות הצפוי לחברה הבת מהסכם זה הוא כ-20 מיליון שקל.

תוקף ההסכם השני, העוסק במתן שירותי ייעוץ בנוגע למדיניות ביטחון וחוץ, הוא עד לסוף הרבעון הראשון של 2018, והיקף ההכנסות הצפוי לחברה הבת מהסכם זה הוא כ-10 מיליון שקל. עוד מציינים במר כי החברה הבת באפריקה צפויה לקבל בימים הקרובים הסכם נוסף להקמה ושדרוג פרויקט של "עיר בטוחה".

למפרט ציין היום כי "הניסיון רב השנים של קבוצת מר בתחום הביטחוני והגנת המולדת, במקביל לתהליך ארוך של שינוי ארגוני שעברה הקבוצה, שעיקרו היה מיקוד הפעילות שלנו, נותנים את אותותיהם, ואנו מתחילים לראות תוצאות ממשיות בשטח, המתבטאות בעוד ועוד פרויקטים היוצאים לפועל".

החוזים באפריקה מצטרפים לדיווחי החברה בחודשים האחרונים על זכיות במכרז תשתית ל"עיר חכמה" באי בקריביים בהיקף של כ-55 מיליון שקל; הזמנות לאספקת והתקנת מערכות תקשורת מתקדמות לכמה מתקנים ביטחוניים במדינה במרכז אמריקה בהיקף של כ-20 מיליון שקל; הזמנות בהיקף של 17 מיליון שקל מפרויקטים ביטחוניים לניטור גבולות במזרח אירופה; וחוזה להקמת תשתית תקשורת חירום בבניין נוסף במתחם הסחר העולמי בניו יורק, בהיקף של כ-30 מיליון שקל.

ח. מר עוסקת בתשתיות ופתרונות תקשורת, "הגנת המולדת" (ערים בטוחות, מתקנים אסטרטגיים, "ערים חכמות", קמפוסים ובניינים "חכמים"), מודיעין סייבר ומערכות חקירה ומודיעין מבוססות ביג דאטה. החברה נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-250 מיליון שקל, לאחר ירידה של כ-15% במנייתה בשנה האחרונה. מר מעסיקה כ-1,200 עובדים ופעילה בעיקר באמריקה הלטינית, בארה"ב, באפריקה ובישראל. החברה נמצאת בשליטתם של היו"ר חיים מר (34%) וקרן פימי (29.5%).

ברבעון הראשון השנה דיווחה מר על הפסד של כ-8 מיליון שקל, על רקע ירידה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 131.6 מיליון שקל. בתחילת יוני דיווחה מר כי מכרה את החזקתה בחברת חלל תקשורת (3.2% מההון) בכ-17 מיליון שקל, ותרשום רווח הון של כ-10 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני.