יצרניות הרכב סימנו את הדבר הגדול הבא - מוניות אוטונומיות

הבוננזה אליה לוטשות עיניים יצרניות הרכב, הוא תחום המוניות האוטונומיות ■ המוניות האוטונומיות ירחיבו את שוק התחבורה השיתופית, שגלגל סכום של 53 מיליארד דולר בשנה שעברה, וצפוי לגדול עד לסכום של 2 טריליון דולר, בשנת 2030

בכירים בעולם הרכב מעריכים כי מכוניות אוטונומיות לא יעמדו בתחזיות הרווח המוקדמות שניתנו בזמן ההשקעות הראשוניות בתחום. ומסיבה זו ראינו מעבר ברור בשנתיים האחרונות, מפיתוח עצמאי של מכוניות אוטונומיות, להסכמי שיתוף פעולה בין יצרניות רכב לטובת פיזור ההשקעה בטכנולוגיה החדשה, והורדת הסיכון העתידי.

כך התוודענו לעסקת הענק בין ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל, שהודיעו על ייצור משותף של מכונית אוטונומית כבר בשנת 2021, לצד הסכמי שיתוף פעולה נוספים שהתפרסמו בסמוך, בין חברות ענק אחרות.

הסיבה להסכמי שיתופי הפעולה האלו היא בשל הערכות שמדברות על כך שהחלק היחסי של המכוניות האוטונומיות מכלל המכוניות בשנת 2030, יהיה רק בין עשרה לחמישה עשר אחוזים מכלל שוק הרכב האירופי. אפילו חברות טכנולוגיה גדולות, שמנסות להיכנס לשוק הרכב האוטונומי, דוגמת אלפבית, בעלת הבית של גוגל, עושות בדיוק את אותו הדבר. במאמר מוסגר נציין כי המעבר לשימוש בשירותי השכרת מכוניות לטווחי זמן קצרים ותחבורה שיתופית יעילה, תוביל לוויתור משמעותי בבעלות על מכונית פרטית בעתיד הנראה לעין. וזה ככל הנראה מוביל את יצרניות המכוניות להיכנס לתחום השכרת המכוניות לזמן קצר, ולהגדיל את הכנסותיהן מתחומים נלווים.

המקום הפיננסי אליו לוטשות היצרניות עיניים כעת, הוא ללא ספק תחום המוניות האוטונומיות, או "רובו-טקסי" כפי שקוראים להם ברויטרס, אשר יחליפו בעתיד את שירותי המוניות הרגילות. מוניות אוטונומיות עתידיות אלו צפויות להרחיב את שוק התחבורה השיתופית, שגלגל סכום של 53 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך צפוי לגדול על פי הערכות עד לסכום של 2 טריליון דולר, בשנת 2030.