תהל זכתה בעוד 3 פרויקטים באפריקה; מניית קרדן קפצה ב-16%

חברות-בת של תהל הנמצאת בשליטת קרדן אן.וי, ביחד עם שותפתה ZRB, חתמו עם חברה ממשלתית באנגולה על הסכמים לפיתוח והקמה של 3 פרויקטים לפיתוח חקלאי בהיקף כולל של 291 מיליון דולר

כפר חקלאי שמקימה תהל באנגולה /  צילום: יונתן כיתאין
כפר חקלאי שמקימה תהל באנגולה / צילום: יונתן כיתאין

חברות-בת של תהל, הנמצאת בשליטת קרדן אן.וי  , ביחד עם השותפה שלה לפעילות באפריקה, חברת ZRB, חתמו אתמול (ג') עם חברה ממשלתית באנגולה על הסכמים לפיתוח והקמה של 3 פרויקטים לפיתוח חקלאי במדינה, בהיקף כולל של 291 מיליון דולר (חלקה של תהל עומד על מחצית מהסכום). על כך דיווחה היום (ד') קרדן לבורסה.

הפרויקטים, שביצועם תלוי בקבלת מימון, צפויים להתבצע במשך 32 חודשים, והתשלומים עבורם יועברו מדי רבעון בהתאם להגעה לאבני-דרך.

כל פרויקט מתמקד בפיתוח מרכז חקלאות אזורי, וכולל תכנון והקמה של מספר חוות, שטחי גידול בהשקיה ובטפטוף, בתי רשת וחממות, מדגרות, לולים, מרכז לוגיסטי ומרכז הדרכה.

מניית קרדן אן.וי הגיבה לדיווח בעלייה של 16% והשלימה מהלך התקדמות של קרוב ל-30% בשבוע. שווי החברה הגיע לכ-71 מיליון שקל.

בתחילת השבוע דיווחה קרדן כי תהל, ביחד עם ZRB, חתמה על על הסכם עם ממשלת זמביה לתכנון והקמת פרויקט חקלאות ומים במדינה. היקף הפרויקט, שאמור להתפרס על פני כ-3 שנים, מוערך בכ-640 מיליון שקל (176 מיליון דולר), שיחולקו בין תהל ו-ZRB בחלקים שווים.

לאחר שיתקבל המימון ל-4 הפרויקטים האלה, צפוי צבר ההזמנות של תהל להתקרב ל-4 מיליארד שקל.

תהל, בניהולו של סער ברכה, מעניקה שירותי תכנון הנדסי ופיקוח לפרויקטים בתחומי משאבי מים ואספקת מים, ואף מעורבת בביצוע והקמת פרויקטים אלה. תחומי ההתמחות של החברה כוללים טיפול במים ושפכים, התפלת מים וכן הנדסת סביבה והנדסה אזרחית, הטמנת פסולת, גז טבעי וחקלאות.

לקרדן אן.וי יש 3 נכסים מרכזיים: בעלות מלאה על חברת קרדן לנד סין (KLC) שפועלת בתחום הנדל"ן בסין; החזקה ב-98.4% ממניות תהל; והחזקה של 66% ממניות זכיינית מותג הרכב אוויס באוקראינה (יתרת המניות מוחזקות בידי UMI של משפחת עיני).

בחודשים האחרונים מנהלת קרדן אן.וי הליך למכירת תהל, במטרה לעמוד בהתחייבויות לבעלי האג"ח שלה. בחודש יולי דווח על לפחות שתי הצעות רכישה מחייבות שהוגשו מצד חברות סיניות לרכוש את תהל, במחירים שאינם נופלים מרף של 120 מיליון אירו.

בחודש שעבר הותירו כלכלני חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג האג"ח של קרדן אן.וי על B, אולם הזהירו כי "אם תוך 3 חודשים החברה לא תגיע להסכם סופי ומחייב למימוש נכס, ולא תצליח לגייס בצורה אחרת הון שיספיק לכיסוי השימושים שלה בשנת 2018 - נוריד את הדירוג אף במספר רמות".