המקורב לבני שטיינמץ שנעצר ושוחרר - שמעון מנחם

מנחם הוא איש עסקים שכיהן בעבר כמנכ"ל סקורפיו, חברת נדל"ן שבשליטת שטיינמץ, והוגדר ב-2008 כשיאן השכר במשק

שמעון מנחם / צילום: יוסי כהן
שמעון מנחם / צילום: יוסי כהן

הותר לפרסום כי המקורב לבני שטיינמץ, שנעצר ביום חמישי בערב בנתב"ג מיד לאחר כניסתו ארצה ושוחרר למעצר-בית ביום שישי, הוא שמעון מנחם - איש עסקים שכיהן בעבר כמנכ"ל סקורפיו, חברת נדל"ן שבשליטת שטיינמץ, והוגדר ב-2008 כשיאן השכר במשק: עלות שכרו בשנת 2008 הסתכמה ב-72.9 מיליון שקל, שהורכבו משכר של 1.4 מיליון שקל ומאופציות שקיבל בשווי של 71.4 מיליון שקל.

שמעון מנחם נשוי לשלי, אחייניתו של שטיינמץ, שאותה הכיר בגיל 25, עת שיחק כמגן בקבוצת הכדורגל מכבי נתניה.

מדובר בהתפתחות האחרונה בפרשת הלבנת ההון חובקת-העולם של שטיינמץ, אשר כוללת מספר רב של מעצרים.

תחילת הפרשה בשוחד לכאורה בגינאה, שנחשף לאחר שרשויות החוק החלו לחשוד כשחברת הכרייה של שטיינמץ, BSGR, קיבלה זיכיון להפעלת מכרה עפרות ברזל במחיר אפסי. מאוחר יותר מכרה חברתו של איש העסקים את הזיכיון לחברה מדרום אמריקה תמורת מיליארדי דולרים. זאת, לפי החשד, בעקבות מתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא לשעבר וכן לעובדי ציבור במדינה המערב אפריקאית.

פרשה זו הסתעפה לחקירה נוספת בגין ניסיון השתלטות על קרקעות במזרח אירופה, זיוף מסמכים, מתן שוחד והלבנת הון בהיקף 9 מיליוני אירו.

פרקליטיו של שמעון מנחם, עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי ממשרד שפירא כפרי בר-זיק, מסרו כי "מנחם איננו קשור לפרשיה הנחקרת, ואכן, לאחר חקירה קצרה שנערכה ביום חמישי, במסגרתה השיב לכל השאלות שנשאל, שוחרר מנחם לביתו".