סטארט-אפ | פודקאסט

החברה שעמדה להיסגר ומייצרת עשרות אלפי ד' בחודש

01/07: יוני דריאל, אונדיגו • יוני דריאל הוא מייסד-שותף ומנכ"ל הסטארט-אפ Ondigo, אותו כמעט סגר למרות שגייס כמיליון דולר והיה במסלול הנכון ■ איך הציל את החברה בשינוי כיוון עסקי שמכניס כיום עשרות אלפי דולרים מדי חודש?

"נגמר לנו הכסף, ראינו את שעון החול אוזל. הכל נזל לנו בין הידיים, פיטרנו את הצוות, וראינו את החלום שלנו מתמסמס. אז מה עושים, הולכים הביתה? החלטנו לדבר בפעם האחרונה עם משתמשים, וככה עשינו את שינוי הכיוון בחברה שלנו".

הדובר הוא יוני דריאל, מייסד-שותף ומנכ"ל הסטארט-אפ Ondigo, אותו כמעט וסגר למרות שגייס כמיליון דולר, השתתף בתוכנית UpWest Labs (לסטארט-אפים ישראלים בעמק הסיליקון) והגיע כפיינליסט ל-TechCrunch Distrupt. על סף סגירת החברה עברה Ondigo שינוי כיוון עסקי וכיום היא מייצרת הכנסות של עשרות אלפי דולרים מדי חודש, עובדת עם לקוחות גדולים ונמצאת לקראת גיוס נוסף.

בתחילת הדרך, הסטארט-אפ Ondigo ייצר מערכת ניהול לקוחות (CRM) במובייל לעסקים קטנים ובינוניים. המערכת אספה לוגים ומידע על פעילויות של משתמשים במובייל - שיחות, הודעות טקסט ואי-מיילים וריכזה את הכל למערכת אחת. "בנינו מוצר מצויין, גייסנו כסף, והגענו ל-30 אלף בעלי עסקים אשר השתמשו במוצר שלנו כ-30-60 פעמים ביום", אומר דריאל. "אבל משהו לא עבד".

בפרק ה-7 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים, התוכנית ליזמים בתחילת דרכם, מספר דריאל על הדרך שהובילה לשינוי הכיוון בחברה: "השתמשנו במדדים לא נכונים כדי לבדוק את ההצלחה שלנו. אני קורא למדדים האלה Bullshit Metrics. להראות כמה הורדות או משתמשים יש לך? זה לא אומר לאף אחד שום דבר. אין בזה נשמה או עומק. דיברנו עם משתמשים והבנו שרבים מהם אנשי מכירות בחברות גדולות, שרוצים את המידע שלנו - אבל היו שמחים לחבר אותו למערכות ה-CRM שלהם ולא לעבוד עם זו שלנו".

"התחלנו בהליך תחקור משתמשים", הוא נזכר. "הבנו מהר מאד שאנחנו צריכים להתחבר למערכות CRM קיימת, דוגמת 'סיילספורס'. בנינו מוצר חדש בתוך שבוע ואפילו החלטנו לקחת תשלום של 15 דולר כבר בהתחלה. חשבנו שאין לנו מה להפסיד. בתוך שבוע נרשמו אלינו 1,150 אנשי מכירות - לא הכנסנו דולר לפני כן, ובתוך שבוע הרווחנו הרבה יותר, כשפעלנו לפי הפידבק של השוק".

*** "עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים בתחום. ב"עוד פודקאסט" אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים. כל זאת בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

*** הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Samsung NEXT.

*** את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב , מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ' , מייסד-שותף ב-Splash Ventures (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).