תערוכת IFA: הוכרזו ה-V30 של LG ושעונים חכמים של סמסונג

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה באירופה: LG הכריזה על סמארטפון הדגל החדש, סמסונג על 3 מוצרים לבישים חדשים

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה באירופה - IFA - תיפתח מחר בברלין. שתי ענקיות הטכנולוגיה הדרום קוריאניות LG וסמסונג כבר הספיקו להכריז על הגאדג'טים החדשים שלהן, עוד לפני שדלתות התערוכה נפתחו.

פאבלט הדגל של LG הוכרז הבוקר, כאשר הוא צפוי לנחות בישראל כבר במהלך חודש אוקטובר הקרוב ולהתחרות ראש בראש בפאבלט Note 8 מבית סמסונג. ה-V30 הוא כיום המוצר החזק ביותר של LG, כאשר הוא כולל את המעבד סנפדרגון 835 של קוואלקום, שהיה חסר ב-G6.

מדובר בפאבלט יפיפה, הכולל ציפוי זכוכית בשני הצדדים שלו ומסגרת מתכת נוצצת העוטפת אותו. המסך עצמו מגיע בגודל 6 אינץ' ברזולוציית QHD פלוס, בטכנולוגיית OLED עם שוליים דקיקים בפורמט 18:9, בדומה ל-G6. המסך המשני, אשר הפך את השימוש לכל כך יעיל בשני הדורות הקודמים, הפך לחלק מהמסך הראשי.

המפרט של ה-V30 כולל 4 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון פנימי של 64 או 128 ג'יגה, עמידות למים בתקן IP68, טעינה אלחוטית שהייתה חסרה ב-G6, סוללה בקיבולת 3300 מיליאמפר/שעה ומחבר אוזניות, אשר קשה למצוא היום בחלק ממכשירי הדגל. בחיבור אוזניות חוטיות, ניתן ליהנות ממפענח Hi-Fi Quad DAC. למערכת שני מאפיינים חדשים: פילטרים דיגיטליים ומאפייני שמע מוגדרים מראש. בזמן שה- Hi-Fi Quad DAC המקורי שיפר את איכות הצליל על ידי צמצום עיוותי שמיעה ורעש לבן, ה- Hi-Fi Quad DAC מציע אפשרויות נוספות להתאמה אישית.

ה-V30 כולל שתי מצלמות אחוריות הכוללות מפתח צמצם של f1.6, כנראה אחד הגבוהים בתעשייה עם חיישן 16 מגה פיקסל. בנוסף, יש כאן עדשת זכוכית, המספקת לדברי החברה צבעים מדויקים יותר. העדשה השנייה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל וצילום בזווית רחבה ושני שליש פחות עיוות בקצוות מאשר ב-V20. 

הלבישים של סמסונג

אתמול (ד') אחר הצהריים, הכריזה סמסונג על 3 מוצרים לבישים חדשים. בתפריט שעון ספורט חדש Gear Sport וגם צמיד חכם Gear Fit 2 Pro. שני המוצרים מיועדים לשימוש בים ובבריכה, הם יודעים למדוד פעילויות שחייה והם עמידים עד לעומק של 50 מטר. מדידת פעילויות השחייה מתבצעת עם אפליקציית ספידו On, המאפשרת ספירת בריכות, זמן שחייה לכל בריכה וסגנון השחייה. מחוץ לבריכה, שני המכשירים יודעים לנטר אחר דופק, גם בריצה וגם בשינה. שני המכשירים יודעים לזהות באופן אוטומטי פעילות ספורט, כמו: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, כדורסל ואפילו ריקוד.

מלבד שיתוף פעולה עם ספידו, סמסונג משתפת פעולה עם ענקית שירותי הזרמת המוזיקה Spotify. באמצעות אפליקציה ב-Gear Sport או ה-Fit 2 Pro, ניתן להאזין לשירים גם ללא סמארטפון או חיבור לאינטרנט. הדבר מתבצע על-ידי הורדת השירים לזיכרון הפנימי של המכשירים, אשר עומד על 4 ג'יגה. לשני המכשירים מערכת הפעלה של חברת סמסונג - טייזן. זו גם קיימת במוצרים הלבישים הקודמים של החברה ובטלוויזיות החכמות שלה.

ה-Gear sport כולל צג 1.2 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED המוצלחת, והתאמה לרצועות 20 מ"מ סטנדרטיות. כך ניתן להחליף אותן בקלות, לכל רצועה שהמשתמש רוצה. לשעון יש גם התקן NFC, המאפשר לבצע תשלומים דרך שירות סמסונג Pay, אשר עדיין לא זמין בישראל. עוד קיים בשעון התקן GPS, תקשורת בלוטות' וחיבור לרשתות WiFi.

ה-Gear Fit 2 Pro כולל צג 1.5 אינץ' מסוג Super AMOLED. יש לו גם התקן GPS פנימי, בלוטות' ו-WiFi.

מחירים ומועדי השקה עדיין לא פורסמו.

אוזניות ספורט משודרגות

קטגוריית אוזניות ה-Truly Wireless כוללת עיצוב קומפקטי, ללא שום חוט המקשר בין שני חלקי האוזניות. מדובר באוזניות שבאמת משחררות את המשתמש מחוטים. סמסונג הכריזה על הדור השני של ה-IconX. הדגם הקודם אכזב מאוד מבחינת זמן הסוללה שלו, כאשר עמד על אזור השעה. הדגם החדש מציע 5 שעות האזנה למוזיקה (דבר שצריך לבדוק בפועל) וזיכרון פנימי לאחסון של שירים (4 ג'יגה זיכרון), לשימוש ללא סמארטפון. בדומה לדור הקודם, גם כאן המוצר כולל מארז נשיאה, המאפשר טעינה מלאה נוספת.

עוד אוזניות Truly Wireless

גם מותג האודיו המוצלח B&O הדני הציג אוזניות Truly Wireless, ראשונות מתוצרתו. דגם E8 כוללות סוללות אשר אמורות לספק זמן האזנה של 4 שעות, בעוד שנרתיק הנשיאה יציע עוד שתי טעינות מלאות. בחברה מספרים, שמהנדסי הצלילים שלה נתנו דגש רב על חווית שמע עוצמתית, ללא הפרעות של רעשי רקע או חוטים. בכדי להגיע לאיכות שמע ייחודית, ניתן להוריד את אפליקציית Beoplay וליצור פרופילים אישיים בהתאם לסוג המוזיקה הנשמעת. החלפת הפרופילים מתאפשרת על ידי לחיצה קלה על האוזניות. המחיר הצפוי בישראל כ-1,300 שקל.

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.