קפה טורקי: אחרי רוסיה - קופיקס תפתח בתי קפה גם בטורקיה

לצורך כך, אורבן קופיקס ומשקיע עמו התקשרה יקימו חברה פרטית מוגבלת במניות שתירשם באנגליה, כאשר המשקיע יחזיק ב-80% מהון המניות המונפק של החברה האנגלית, ואורבן קופיקס תחזיק ב-20%

אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר
אבי כץ בסניף קופיקס/ צילום:איל יצהר

אחרי רוסיה, קופיקס בדרך גם לטורקיה: החברה דיווחה היום (ה') לבורסה כי חברת-הבת אורבן קופיקס בע"מ, אשר בה מרוכזת פעילות מגזר בתי הקפה של החברה, התקשרה עם צד שלישי בהסכם להקמת רשת של בתי קפה - לשם מכירת קפה, משקאות, מאפים, כריכים וכדומה במחיר אחיד למוצר - בטורקיה. 

לפי ההסכם, אורבן קופיקס והמשקיע יקימו חברה פרטית מוגבלת במניות שתאוגד ותירשם באנגליה, כאשר המשקיע יחזיק ב-80% מהון המניות המונפק של החברה האנגלית, ואורבן קופיקס תחזיק ב-20% מהון המניות המונפק של החברה האנגלית, אשר תחזיק ב-100% בחברה פרטית שתאוגד ותירשם בטורקיה, ואשר בה תרוכז פעילות בתי קפה בטורקיה, בפורמט פעילות הדומה לפעילות בתי הקפה של אורבן קופיקס בישראל.

על-פי ההסכם, המשקיע יממן את פעילות החברה הטורקית בדרך של הלוואות בעלים, ואורבן קופיקס תעניק שירותי ייעוץ, ליווי והדרכה בקשר עם הפעילות.

בהסכם נקבע כי החלטות בנושאים מהותיים מסוימים כקבוע בהסכם יחייבו אישור פה-אחד של האסיפה הכללית של החברה האנגלית ו/או החברה הטורקית. עוד נקבעו הוראות בדבר הרכב הדירקטוריון של החברה האנגלית והחברה הטורקית, מגבלות על העברת מניות בחברה האנגלית והוראות בדבר סודיות ואי-תחרות. 

נזכיר כי בחודש מאי השנה, כחצי שנה אחרי פתיחת רשת קופיקס ברוסיה, הודיעה קופיקס גרופ  כי היא צפויה להרחיב את פריסתה בעולם ולהקים רשתות קפה במדינות נוספות יחד עם שותפיה ברוסיה, וכי תקים לצורך כך חברת החזקות.