מנרב מוכרת לסאמיט מרכז לוגיסטי באשדוד בכ-71 מ' ש'

סאמיט תשלם סכום נוסף בהיקף של כ-5 מיליון שקל עבור הוצאות עסקה, כך שהתשלום שייצא מכיסה יסתכם בכ-76 מיליון שקל ■ המניה טיפסה בעקבות הדיווח בכ-3%

אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי
אברהם קוזניצקי / צילום: תמר מצפי

חברת מנרב אחזקות, הנמצאת בשליטת אברהם קוזניצקי (54%) מוכרת לחברת הנדל"ן סאמיט, של זוהר לוי, מרכז לוגיסטי הממוקם בתוך מתחם "מנרב סנטר" באזור התעשייה באשדוד, בתמורה לכ-71 מיליון שקל.

סאמיט  מרחיבה ומפרטת כי תשלם סכום נוסף, בהיקף של כ-5 מיליון שקל, וזאת עבור הוצאות עסקה, כך שהתשלום שייצא מכיסה יסתכם בכ-76 מיליון שקל. מנרב , שנסחרת לפי שווי של כ-410 מיליון שקל ושמנייתה טיפסה בעקבות הדיווח בכ-3%, הודיעה כי היא צפויה לרשום בדוחות לרבעון השלישי רווח של כ-17 מיליון שקל לפני מס, כתוצאה מהעסקה.

בסאמיט מציינים כי השטח להשכרה בנכס עומד על כ-13,000 מ"ר בנוי על שטח קרקע של כ-24 דונם ומושכר לשוכר יחיד בתחום הלוגיסטיקה. ההכנסות מדמי השכירות מסתכמות כיום בכ-6.3 מיליון שקל, כלומר התשואה נטו מהנכס מסתכמת בכ-8.2%. במקביל לרכישה ממנרב חתמה סאמיט על הסכם ארוך טווח עם השוכר לפיו תשקיע החברה בפיתוח הנכס כ-44 מיליון שקל. דמי השכירות לאחר ההשקעה צפויים להסתכם בכ-11 מיליון שקל לשנה המשקפים תשואה של כ-9% על ההשקעה הכוללת.

במנרב ציינו היום כי "בכוונת החברה לנתב את התמורה מהמכירה להמשך הרחבה של פעילויות הנדל"ן המניב והזכיינות, וזאת על ידי רכישה או ייזום של נכסים או פרויקטים חדשים בהם החברה מזהה פוטנציאל השבחה משמעותי".

את מנרב ליוו בעסקה עורכי הדין אביגיל קסטיאל וגיא בורנשטיין ממשרד ש. הורוביץ.

מנרב, הפועלת בייזום בנייה למגורים, זכיינות, ביצוע עבודות קבלניות לבנייה ותשתיות, נדל"ן בארה"ב, והשכרה וניהול נכסים מניבים, רשמה בחצי הראשון של השנה הכנסות של כ-405 מיליון שקל ורווח נקי של 5 מיליון שקל. הונה העצמי הסתכם בסוף חודש יוני בכ-677 מיליון שקל.

בסוף השבוע דיווחה מנרב כי חלק מהתנאים המתלים לסגירת העסקה לרכישת קרקע במנהטן טרם התקיימו ולכן המועד להשלמתה נדחה ל-6 בנובמבר. מדובר בעסקה עליה דיווחה החברה ביולי השנה, לפיה החברה מוחזקת שלה (25% ) חתמה על הסכם לרכישת קרקע במנהטן בכ-64 מיליון דולר. הפרויקט המיועד יכלול כ-100 יח"ד ושטחי מסחר בקומת הרחוב, בבניין בן 34 קומות. עלות ההשקעה הכוללת הצפויה הינה כ-182 מיליון דולר והיקף ההכנסות הצפוי מוערך בכ-220 מיליון דולר.

חלקה של מנרב בהון העצמי לפרויקט צפוי להסתכם בכ-7.5 מיליון דולר, כאשר חלקה של החברה ברווחים, מעבר לשיעור רווחיות מוגדר, יעמוד על כ-50%.

סאמיט, הנמצאת בשליטת זוהר לוי (45%), פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה וישראל. החברה דיווחה בסוף השבוע כי קיבלה מאיש העסקים דוד פורר, שרכש ממנה 30 מיליון מניות כלכלית ירושלים לפני כשנה בכ-264 מיליון שקל, את יתרת התשלום עבור העסקה, בהיקף של כ-134 מיליון שקל.

מניית סאמיט רשמה היום ירידה של כ-1%. מתחילת השנה התקדמה המניה בכ-25% ושוויה של החברה הגיע לכ-1.7 מיליארד שקל.