כחלון: "אם נצטרך - נאריך בעוד שנה את הביטוחים הסיעודיים"

שר האוצר: "אני מודע לבעיה. אני רוצה לפתור אותה יחד עם רשות שוק ההון וההסתדרות. חברות הביטוח - אני מדבר בשפה עממית - עשו תרגיל מאד מתוחכם ובמידה מסוימת גם לא יפה. לא נפקיר את החולים הסיעודיים"

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

בעוד שהפיקוח על הביטוח מנסה להעביר סוף-סוף את הריביזיה בביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים שאינם של קופות החולים, בעיצומן של שנות עימות והארכת המצב הקיים והבעייתי, מבהיר היום שר האוצר משה כחלוןכי אינו רואה עין בעין עם רשות שוק ההון.

בשיחה עם גולשים בפייסבוק לייב נשאל כחלון האם הוא מודע "לברדק סביב הביטוח הסיעודי הקולקטיבי והעובדה שאם לא תהיה חקיקה מהירה אלפים ששילמו כל חייהם יישארו ללא כיסוי".

כחלון השיב "אני מודע לבעיה. אני רוצה לפתור אותה יחד עם רשות שוק ההון וההסתדרות. חברות הביטוח - אני מדבר בשפה עממית - עשו תרגיל מאד מתוחכם ובמידה מסוימת גם לא יפה, שהן הפסיקו לבטח אנשים בגילאים מסוימים כמה שהם התקרבו לגיל שאולי הם מתקרבים לגיל הסיעודי. אנחנו עובדים על זה כבר שנתיים יחד עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וכרגע ממש בימים האלה אנחנו בעיצומו של תהליך כדי לפתור את הבעיה הזאת.

"שנה שעברה פתרנו בזה שדחינו בשנה. לפני כן גם דחינו בשנה... אני מאד מקווה שלא נצטרך לדחות בשנה אלא לפתור את זה אחת ולתמיד. יש ועדה שיושבת על זה. זה נושא מאד מסובך, כי יש פה גם שוק ממשלתי גם שוק פרטי גם מעסיקים גם עובדים אבל יושבים ופותרים על כל פנים גם אם נצטרך להאריך בעוד שנה נאריך בעוד שנה לא נפקיר את החולים הסיעודיים".

 

נציין כי מזה שנים, למעשה עוד ימי המפקח הקודם, פרופ' עודד שריג, מדובר בתפוח אדמה לוהט. לרוב העוסקים במחאכה ברור שמדובר בתחום ביטוח בעייתי באופן בסיסי ושיש לשנותו. ואולם, שינוי אופי הביטוח באופן החד צדדי שמציע הפיקוח יפגע במובטחים מבוגרים כשהפיתרון האחרון שהציע לא יקזז פגיעה זו במלואה. בגלל שמדובר בסוגיה פוליטית נפיצה, נושא זה מגיע לפוליטיקאים, שבוחנים סוגיה זו במונחי כותרות.

גם ההסתדרות, בראשות היו"ר אבי ניסנקורן, הצטרפה לקלחת וגורסת כי יש לתת הארכה לצורך מציאת פתרון מוסכם שיכלול הרחבת הביטוח בקופת חולים, פתרןן לקשישי דור המדבר (סבסוד או הטבות מס) וניסיון למצוא פתרון אמיתי נוסף לקולקטיבי הסיעודי.

גם מבקר המדינה התייחס לסוגיה וצידד בעמדת הפיקוח.