קרע בארגוני הנכים: המתנגדים להסכם ממשיכים לחסום כבישים

יו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "זה הזמן לפעול באחדות ובאחריות אל מול גורמים שישמחו לא לתת לנכים כלום" ■ הבוקר חסם ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" את הכניסה לנמל אשדוד ואתמול אחר הצהריים את כביש מספר 1 המוביל לירושלים

נכה כסא גלגלים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נכה כסא גלגלים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לאחר ההסכמות בין חלק מארגוני הנכים עם יו"ר המועצה לכלכלה אבי שמחון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, ועם התפצלות ארגוני הנכים לאלה הממשיכים במאבק ברחובות, קרא הבוקר אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", לחבריו שחסמו הבוקר (ג') את נמל אשדוד לעצור את פעילותם.

"אני קורא לחוסמי הכבישים להתייעץ בגורמים מקצועיים ולהפסיק להתנהג בכוחניות", מסר פרידמן. "ההסכם יעלה את קצבת הנכות מ-2,342 שקל ל-4,500 שקל, עלייה של כ-100%, זאת בנוסף להישגים אחרים כמו הצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק ותיקון חוק לרון". 

פרידמן הוסיף: "זה הזמן לפעול באחדות ובאחריות אל מול גורמים שישמחו לא לתת לנכים כלום, כפי שהיה ב-16 השנים האחרונות. אני מכבד את קבוצת הפנתרים ואת דרישתם לקצבת נכות בגובה שכר מינימום, שהינה צודקת ומוסרית, ומקווה להמשך שיתוף-פעולה שקול מצדם". 

הבוקר חסם ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" את הכניסה לנמל אשדוד. ביומיים האחרונים חסם הארגון הזה צמתים מרכזיות בישראל, כולל אתמול אחר הצהריים את כביש מספר 1 המוביל לירושלים.