מנכ"ל בסר: "מאמין שאוביל את יונייטד שרונה לחוף מבטחים"

ביום ראשון צפויה קבוצת יונייטד שרונה להכריע מי יהיה המנהל שימשיך את דרכה ■ כמו כן, החברות אפריקה ישראל ומליסרון צפויות לרכוש את החניון הציבורי בפרויקט ב-51 מיליון שקל

נחשון קיויתי / צילום: יוסי כהן
נחשון קיויתי / צילום: יוסי כהן

ביום ראשון הקרוב, צפויה קבוצת הרכישה "יונייטד שרונה" להכריע מהי החלופה שתמשיך את דרכה של הקבוצה. זאת כשבמקביל המועד להעמדת סך של 1.06 מיליארד שקל לרכישת הקרקע מרשות מקרקעי ישראל הולך ומתקרב.

בשבועות האחרונים ניהלה נציגות הקבוצה מגעים עם קבוצת אביב, קבוצת חג'ג' וקבוצת בסר, כאשר הצעה כתובה הוגשה על ידי קבוצת בסר להמשך ניהול הפרויקט ומכירת הדירות שטרם נמכרו.

בשיחה שקיים "גלובס" עם מנכ"ל בסר נחשון קיויתי, אמר קיויתי כי: "נציגות הקבוצה פנתה אלינו והחלטנו לבחון את היתכנות הפרויקט. אני מאמין מאוד בפרויקט, במיקום שלו, ובמידה והקבוצה תבחר בנו, נוכל להוביל אותה לחוף מבטחים. יש בקבוצה אמנם לא מעט בעיות, ומדובר בפרויקט מורכב גם הנדסית וגם ניהולית, אבל הניסיון שלנו, לצד העובדה שיש מספר ניכר של דירות ופנטהאוזים שטרם נמכרו, מאפשרים לנו להשקיע את המשאבים שצריך כדי להוביל את הפרויקט להצלחה. בזמנו הגשנו הצעה לרכישת הקרקע שעליה בנתה גינדי החזקות את פרויקט שרונה, וזכינו במקום שני. האמנתי ואני עדיין מאמין במקום הזה".

חלופות נוספות צפויות להיבחן במידה יוגשו הצעות מצד קבוצת אביב וקבוצת חג'ג', וחלופה נוספת היא המשך ניהול הקבוצה על ידי חברת מינהל מגורים שבבעלות מוטי פלד שאירגן את קבוצת יונייטד שרונה. במידה וחברי הקבוצה יבחרו פה אחד בהמשך ניהול הקבוצה על ידי פלד, תמשיך מינהל מגורים בניהול הקבוצה, ובין אם בקבוצה אחרת, ייתן פלד את הסכמתו להעברת הניהול.

עוד נודע ל"גלובס" כי החברות מליסרון ואפריקה ישראל צפויות לרכוש את החניון הציבורי בפרויקט יונייטד שרונה, שצפוי לכלול 268 חניות לציבור הרחב, תמורת סך של 51 מיליון שקל. חניות אלה לא קשורות לחניות שיוצמדו לדירות המגורים בפרויקט. חוזה לרכישת הקרקע להקמת החניון כבר מוכן, והחברות ממתינות להכרעת הקבוצה לגבי המשך דרכו של הפרויקט, ורכישת הקרקע מרשות מקרקעי ישראל.

כזכור במרץ 2016 זכתה קבוצה שארגנה חברת מינהל מגורים לישראל, בראשות מוטי פלד, במכרז על הקרקע שעליה עמדה רשות השידור בתל-אביב, תמורת סכום שיא של 1.06 מיליארד שקל (לא כולל מע"מ). לאחר הזכייה התברר כי טרם נמכרו כל הדירות, חסר כסף לתשלום התמורה על הקרקע וקיימות חריגות בין האומדנים שניתנו על ידי המארגנים למחירי הדירות, לבין מחירי הדירות הצפויים להיות בפועל.

ב-18 בספטמבר האחרון, הודיעה רשות מקרקעי ישראל כי היא דורשת את תשלום מלוא הסכום על הקרקע מהקבוצה בתוך 30 יום, אחרת תחלט ערבות בגובה 10% שניתנה על ידי החברים. במידה וקבוצת הרכישה תצליח להעמיד את הסכום הדרוש לתשלום ולרכוש את הקרקע מרשות מקרקעי ישראל, ההערכות הן כי חברי הקבוצה שלא יכולים לעמוד בחריגות המחיר הצפויות בפרויקט, ימכרו את זכויותיהם לאחרים.