משלחת בכירי נדל"ן במגזר הציבורי טסו לסיור וכנס בארה"ב

בעוד יש מי שמותח ביקורת על המשלחת המונה עשרה משתתפים ועל עלות הטיסות, במשרד האוצר מסבירים כי מדובר בהשתתפות בדיונים וסיורים העוסקים בנושא הדיור ■ "המגעים צפויים להבשיל לכדי מזכר הבנות מפורט בנושאי דיור בין ישראל לארה"ב"

עדיאל שמרון / צילום: תמר מצפי
עדיאל שמרון / צילום: תמר מצפי

שורה של בכירים מהמגזר הציבורי בתפקידי מפתח בתחום הנדל"ן יצאו היום לוושינגטון וישתתפו בוועידת הג'אדג השנתית בעיר. מדובר ברשימה מכובדת של גורמים הכוללת בין היתר את יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי וסגניתו מירי כהן, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון, מנהלת תחום ההתחדשות העירונית במשרד הבינוי והשיכון עינת גנון, סגן הממונה על התקציבים אריאל יוצר, מנכ"ל החברה הממשלתית לדיור להשכרה "דירה להשכיר" עוזי לוי, מנהלת מינהל התכנון דלית זילבר, וגם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (אזרחי) עו"ד ארז קמיניץ.

גורמים שונים הביעו תמיהה על הנסיעה המרוכזת של בכירי הנדל"ן אולם באוצר ממהרים להבהיר כי מדובר בנסיעה מתוכננת מראש עם מטרה ברורה. בשל העובדה שחלק מנושאי המשרה מכהנים בתפקידים שווי ערך למנכ"ל משרד ממשלתי נמתחה אף ביקורת על עלות חלק מכרטיסי הטיסה במחלקת העסקים.

על פי לו"ז הנסיעה, עתידים חברי המשלחת להיפגש עם גורמים שונים בממשל האמריקאי וגם לשאת דברים בכנס. בין היתר כולל הלו"ז הרצאות על כלים ממשלתיים בתחום הדיור, על פרויקטי תשתיות, טכנולוגיות חדשות בענף, פגישות עם רשות הדיור האמריקאית, הרצאות על התחדשות עירונית, בניה להשכרה וגם משכנתאות. עוד במסגרת הנסיעה ישתתפו חברי המשלחת הישראלית גם בסיור במבני דיור ציבורי והשכרה ארוכת טווח.

ממשרד האוצר נמסר בנוגע לנסיעה, כי "נושא הדיור נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשלה ומשרד האוצר רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה בינלאומיים בתחום. המשלחת, שעליה נמנים בכירי משרדי האוצר, השיכון, המשפטים, רשות מקרקעי ישראל, מנהל התכנון וחברת דירה להשכיר צפויה להיפגש בוושינגטון עם גורמים בכירים במשרד הדיור והפיתוח האמריקאי ולדון עימם בארבעה נושאים עיקריים: התחדשות עירונית, השכרה ארוכת טווח, דיור לקשישים וחיזוק מבנים. המפגשים יכללו הרצאות ומצגות משותפות לצדדים בנושאים השונים והקמת צוותי עבודה".

עוד נמסר בהקשר זה: "בנוסף, יכלול הביקור סיור בפרויקטי דיור שונים ברחבי העיר שיובילו בכירי הממשל בוושינגטון וכן מפגש עם יזמי נדל"ן מקומיים. במהלך הביקור תציג המשלחת את שוק הדיור בפני משקיעים יהודיים בכדי להציג את ההזדמנויות הטמונות בשוק זה. חברי המשלחת אף צפויים להיפגש עם בכירי היזמים בתחום הבניה בעיר בכדי ללמוד ולשמוע על נקודת המבט של השוק הפרטי בנושאים האמורים, ולהשתתף בוועידת הג'אדג השנתית שמתקיימת בעיר ועוסקת במגוון נושאים כלכליים (ובהם הדיור) בין שני הממשלים. המגעים צפויים להבשיל לכדי מזכר הבנות מפורט בנושאי דיור בין ישראל לארה"ב".